POLSKA FILHARMONIA SINFONIA BALTICA 
im. Wojciecha Kilara
Giuseppe Verdi "la Traviata"

Giuseppe Verdi "la Traviata"

 60/55/50 zł.

Szanowni Melomani!

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym, koncerty:
"Pożegnanie Zimy" (13.03.2020), "Powitanie Wiosny (20.03.2020), "w 15. rocznicę śmierci Jana Pawła II"  (02.04.2020) i "la Traviata" (24.04.2020) są ODWOŁANE. 
Zwrotów dokonujemy w kasie filharmonii od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00 w takiej formie w jakiej bilety zostały zakupione (gotówka, karta, przelew). Nieprzekraczalny termin zwrotów: 30.06.2020r. W przypadku płatności kartą, prosimy o przygotowanie tej samej karty, którą Państwo płacili. 

 

 

 

la Traviata 

Giuseppe VERDI

Opera la Traviata jest jedną z najpiękniejszych oper napisanych przez genialnego Giuseppe Verdiego. Jest to bardzo lubiane dzieło, nie tylko w Polsce, ale i na Świecie. W odpowiedzi na potrzeby naszej publiczności postanowiliśmy wystawić operę la Traviata na deskach naszej sceny z otwarciem kanału! Oznacza to, że Orkiestra będzie grała z orkiestronu, a cała akcja będzie się rozgrywała na scenie zupełnie jak w profesjonalnych teatrach operowych. Libretto do opery napisał Francesco Piave na podstawie powieści Aleksandra Dumas'a Dama kameliowa. Sam tytuł opery la Traviata znaczy „ta, która pobłądziła, zboczyła z drogi”. Jest to historia, dramat kurtyzany, pokazanej jako postaci szlachetnej, zdolnej w imię miłości do największego poświęcenia. Udział wezmą artyści śpiewający na najlepszych scenach operowych w Polsce jak i na Świecie: Edyta Piasecka, Łukasz Załęski oraz Leszek Skrla. Ponad to udział wezmą studenci Akademii Muzycznej w Gdańsku: Marta Jundziłł, Oskar Silva, Łukasz Górczyński, Piotr Gryniewicki oraz Chór Akademii Pomorskiej w Słupsku Iuventus Cantans przygotowany przez dr Tadeusza Formelę. Orkiestrę Filharmonii poprowadzi maestro Ruben Silva.

 

Partnerami wydarzenia są : ENGIE, WODOCIĄGI SŁUPSK i LAMINOPOL 

 

Edyta PIASECKA / Violetta

Łukasz ZAŁĘSKI / Alfredo

Leszek SKRLA / Germont

Marta JUNDZIŁŁ / Flora, Annina

Oskar SILVA / Baron Douphol

Łukasz GÓRCZYŃSKI / Markiz, Doktor

Piotr GRYNIEWICKI / Gaston, Posłaniec

Ruben SILVA / dyrygent

Chór Iuventus Cantans / Tadeusz FORMELA Kierownik Chóru

Andrzej ZBOROWSKI / słowo o muzyce

 

Edyta PIASECKA

Dramatyczny sopran koloraturowy, specjalizująca się w partiach belcantowych, wykonująca także repertuar oratoryjny i pieśniarski. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie. Brała udział w wielu kursach mistrzowskich, m.in. Bachakademie u prof. Anny Reynols, a także u Antoniny Kaweckiej, Christiana Elsnera, Alison Pears, Ryszarda Karczykowskiego i Izabeli Kłosińskiej. Zdobyła wiele nagród, m. in.: I miejsce na Kursie Mistrzowskim dla Śpiewaków Operowych organizowanym przez prof. Ryszarda Karczykowskiego (1997); Nagrodę specjalną dla najlepszego głosu żeńskiego (udział w koncertach z cyklu Promocja Polskich Talentów w Austrii (1998); nominację do Paszportu „Polityki” w kategorii „Muzyka poważna” (2004), Nagrodę „Gwiazda wokalistyki” na 47. Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy. Już podczas studiów zadebiutowała w Operze Krakowskiej partią Królowej Nocy w Czarodziejskim flecie Mozarta pod dyr. Kaia Bumanna. W 1997 roku rozpoczęła współpracę z Operą Dolnośląską we Wrocławiu. W 1999 roku została solistką Opery Krakowskiej, gdzie oprócz Rozyny wykonywała partie: Neddy w Pajacach R. Leoncavalla, Hanny w Strasznym Dworze S. Moniuszki, Łucji w Łucji z Lammermoor G. Donizettiego, Koraliny w Torreadorze T. Adama, Violetty w Traviacie oraz Gildy w Rigoletcie G. Verdiego, Zofii w Halce S. Moniuszki, Fiordiligi w Cosi fan tutte oraz Królową Nocy w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta, Rozalindy w Zemście nietoperza J. Straussa. W 2003 roku po raz pierwszy zaśpiewała w Teatrze Wielkim w Warszawie (rola Hrabiny di Folleville w polskiej prapremierze Podróży do Reims G. Rossiniego (u boku m.in. Ewy Podleś i Rockwella Blake'a, w reżyserii Tomasza Koniny, pod dyrekcją Alberta Zeddy). Za tę kreację otrzymała Nagrodę im. A. Hiolskiego za najlepszy debiut operowy sezonu. Na scenie warszawskiej zaśpiewała również Zofię w Halce S. Moniuszki (2004, w reż. Marii Fołtyn), Rozynę w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego (2007, pod dyr. Willa Crutchfielda, Violettę w Traviacie G. Verdiego (wznowienie 2015 i 2017, w reż. Mariusza Trelińskiego), Hannę w Strasznym Dworze S. Moniuszki (2016, w reż. Davida Pountneya, pod dyr. Andreya Yurkevycha), tytułową partię Goplany w operze W. Żeleńskiego. W roku 2010 wykonała w Krakowie koncertowo tytułową partię Normy w operze V. Belliniego, w 2015 roku wystąpiła w Cyganerii G. Pucciniego w partii Mimi w Filharmonii Podkarpackiej. W roku 2011 po raz pierwszy wykonała partię sopranową w Messa da Requiem G. Verdiego (ze Stefanią Toczyską pod dyr. Kaia Bumanna) podczas inauguracji Gdańskiego Festiwalu Muzycznego w Katedrze Oliwskiej. Wzięła udział w internetowych transmisjach operowych dzieł polskich emitowanych z warszawskiego Teatru Wielkiego na Opera Platform: Straszny dwór (Hanna, 2015) oraz Goplana (partia tytułowa, 2016), przedstawienie zdobyło „Operowego Oscara” - International Opera Awards w kategorii Work Rediscovered (Dzieło odkryte na nowo). W marcu 2017 wystąpiła ponownie w Teatrze Wielkim w Warszawie jako Fiorilla w Turku we Włoszech G. Rossiniego, zyskując entuzjastyczne recenzje. W październiku 2017 uczestniczyła w obchodach 50-lecia pracy artystycznej Jitki Stokalskiej, w Warszawskiej Operze Kameralnej, wykonując partię Rozyny w Cyruliku sewilskim. W listopadzie 2017 wystąpiła podczas inauguracji X Międzynarodowego Konkursu Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga, wykonując II Symfonię Kopernikowską H. M. Góreckiego. W czerwcu 2018 wzięła udział w premierze Rigoletta w łódzkim Teatrze Wielkim (dyr. T. Kozłowski, reż. P. Bosisio), kreując Gildę u boku Andrzeja Dobbera. W roku 2018 wystąpiła na Festiwalu Gloria w Białymstoku, Festiwalu Sopot Classic w Sopocie, Festiwal Muzyki Polskiej w Bielsku-Białej (pod dyr. M. Wroniszewski) i wzięła udział w premierze Cyrulika sewilskiego (Rozyna) w Operze Bałtyckiej (pod dyr. J. Florenzio). Wystąpiła także podczas koncertu sylwestrowego w Teatrze-Wielkim – Operze Narodowej. Zaśpiewała w 2019 gale karnawałowe w Filharmoníi Baltica (dyr. R. Silva) i Filharmonii Podlaskiej (dyr. M. J. Błaszczyk).

 

Łukasz ZAŁĘSKI

Urodzony w 1989 roku w Olsztynie. W 2013 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie śpiewu prof. Krzysztofa Bednarka. Uważany za jednego z najbardziej utalentowanych tenorów młodego pokolenia. Profesjonalną karierę sceniczną rozpoczął w 2010 roku występując w prapremierze opery “Kochankowie z klasztoru Valdemosa” Marty Ptaszyńskiej w Teatrze Wielkim w Łodzi. Laureat I Nagrody I Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Bogdana Paprockiego (Jury: Stefania Toczyska, Ewa Podleś, Mariusz Kwiecień, Andrzej Dobber, Rafał Siwek), a także zdobywca nagrody specjalnej dla najlepszego tenora Konkursu, wyróżnienia za najlepsze wykonanie arii Stanisława Moniuszki oraz 7 nagród pozaregulaminowych (udział w spektaklach operowych). Jego najważniejsze role operowe to: Faust (H. Berlioz – La damnation de Faust), Książę (A. Dvořák – Rusalka), Nemorino (G. Donizetti – L’elisir damore), Edgardo (G. Donizetti – Lucia di Lammermoor), Alfred (G. Verdi – La Traviata), Książę Mantui (G. Verdi – Rigoletto), Fenton (G. Verdi – Falstaff), Stefan (S. Moniuszko – Straszny Dwór), Jontek (S. Moniuszko – Halka), Kazimierz (S. Moniuszko – Hrabina), Pinkerton (G. Puccini – Madama Butterfly) oraz Rudolfo (G. Puccini – La Bohème). Doskonale odnajduje się także w rolach operetkowych. W repertuarze posiada następujące partie: Tassilo (I. Kálmán – Gräfin Mariza), Barinkay (J. Strauss – Der Zigeunerbaron) oraz Sou-Chong (F. Lehar – Das Land des Lächelns). W sezonie 2018/2019 z przytupem świętował 200. urodziny Stanisława Moniuszki. W ramach obchodów wystąpił jako Stefan w premierze opery “Straszny Dwór” w Operze Nova w Bydgoszczy w reż. Natalii Babińskiej (spektakl zainaugurował XXVI Bydgoski Festiwal Operowy), jako Kazimierz w premierze opery “Hrabina” w Operze Bałtyckiej w Gdańsku w reż. Krystyny Jandy oraz jako Max w ostatniej operze S. Moniuszki “Beata” w Operze Krakowskiej. Był także półfinalistą jubileuszowego X Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. W ramach obchodów 100 lecia odzyskania przez Polskę niepodległości wziął udział w unikatowym na skalę światową projekcie “100 na 100. Muzyczne dekady wolności“, wykonując w sali koncertowej NOSPRu pod dyrekcją Michała Klauzy tenorową partię solową w “Te Deum” W. Kilara. Swój warsztat wokalny szlifował pod okiem tak znakomitych artystów, jak Izabela Kłosińska, Teresa Żylis-Gara, Kaludi Kaludov, Andrzej Dobber oraz Olga Peretyatko.

 

Leszek SKRLA

Należy dziś do czołówki polskich śpiewaków dysponujących głosem barytonowym. Ukończył z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie kształcił się pod kierunkiem Andrzeja Koseckiego i Piotra Kusiewicza. W 1987 wyróżniony na XXII Między­narodowym Konkursie Wokalnym im. A. Dworzaka w Karlovych Varach, a w roku 1988 na Konkursie Wokalnym im. Ady Sari w Nowym Sączu. Debiutował na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku w roli Figara w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego. Od sezonu 1988/1989 jest solistą Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Występuje bardzo często jako solista koncertów oratoryj­nych w kraju i za granicą. Uczestniczył w Festiwalach Muzycz­nych: Warszawska Jesień, Vratislavia Cantans, Musica Polo­nia Nova. Viva il Canto, i wielokrotnie w Bydgoskim Festiwalu Operowym. W swoim dorobku artystycznym posiada ponad 50 partii operowych, głównie tych pierwszoplanowych. W lutym 2000 roku śpiewał spektakl premierowy Tannhäusera R.Wagnera w Operze Bałtyckiej. Rola Wolframa została uhonorowana Nagrodą Teatralną Marszałka Województwa Pomorskiego. W sezonie 2001/02 na scenie Opery Bałtyckiej odnosi kolejny wielki sukces, zdobywając uznanie za kreację Don Carlosa w operze G.Verdiego – Ernani. We wrześniu 2002 został zaproszony przez Teatr Wielki w Łodzi do estradowego wykonania opery Cyrulik Sewilski kreując tytułową postać pod dyrekcją Claudio Desderi. Znaczącym wydarzeniem w drodze artystycznej był udział w premierze opery Tosca G.Pucciniego (Scarpia), prezentowanej podczas festiwalu Viva il Canto’2005 w Cieszynie. W listopadzie 2005 został zaproszony przez Teatro Massimo w Palermo na Sycylii do zaśpiewania tytułowej roli w Królu Rogerze K.Szymanowskiego. W roku 2006 inaugurował sezon artystyczny w Operze Nova w Bydgoszczy śpiewając partię Uroka w operze Manru I.J.Paderewskiego. Dzieło to zostało nagrane i wydane przez firmę DUX na nośniku DVD . W maju 2007 na scenie Opery Bałtyckiej zaśpiewał tytułową rolę w operze G.Verdiego-Rigoletto w reżyserii M.Grzesińskiego.W październiku 2008 dokonuje premierowego, wydanego na nośniku CD, nagrania opery S.Moniuszko-Paria pod dyr.W.Kunca, gdzie śpiewa partię Dżaresa. W listopadzie w wielkiej scenerii Hali Globus w Lublinie bierze udział , u boku Joanny Woś, w spektakularnym przedstawieniu opery G.Verdiego Traviata w reżyserii W.Zawodzińskiego, wcielając się rolę ojca G.Germonta. W grudniu 2008 inauguruje otwarcie gmachu Opery Krakowskiej kreując role Grandiera w operze Diabły z Ludoun K.Pendereckiego, w inscenizacji Laco Adamika. W lutym 2009 bierze udział w spektaklach premierowych opery Wesela Figara W.A.Mozarta w reżyserii M.Weissa ,kreując rolę Hrabiego. W kwietniu 2009 na scenie Opery Narodowej w Warszawie śpiewa partię Marcina Pakuły w operze Verbum Nobile S.Moniuszko w reżyserii L.Adamika. Sezon 2009/10 rozpoczyna kolejnymi nagraniami oper S.Moniuszko Flis i Verbum Nobile pod dyr.W.Kunca i wydanymi przez firmę DUX. W kwietniu 2010 bierze udział w inauguracji Bydgoskiego Festiwalu Operowego, kreując postać Barnaby w operze Gioconda A.Ponchiellego w reżyserii K.Nazara. We wrześniu 2010 zaśpiewał po raz pierwszy-tytułową rolę w operze G.Verdiego Makbeth na scenie Opery Bałtyckej w reżyserii M.Weissa. Sezon artystyczny 2011/2012 to udział w premierze opery G.Verdiego La Traviata w reżyserii K. Sofulak. W listopadzie 2011 w Sali UNESCO w Paryżu odbywa sie światowa premiera opery E. Sikory Marie Curie w której kreuje rolę Einsteina. W czerwcu 2012 gościnnie śpiewa rolę G. Germonta w Staatstheater Nurnberg. 25 lecie pracy artystycznej świętuje w lutym 2013 śpiewając tytułową role Makbetha w operze G. Verdiego na scenie Opery Bałtyckiej. W czerwcu 2013 w uznaniu osiągnięć i osiągnięć znaczącego dorobku artystycznego otrzymuje z rąk Prezydenta Bronisława Komorowskiego tytuł profesora sztuk muzycznych. Rok 2014 to projekt i nagranie kolejnej płyty CD wydanej przez firmę DUX z dziełem K. Pendereckiego Powiało na mnie morze snów pod batutą Wojciecha Rajskiego. W październiku 2014 na scenie Opery Nova w Bydgoszczy śpiewa tytułową role w premierze opery G. Verdiego Rigoletto w inscenizacji N. Babińskiej. Kolejna wielka rola w repertuarze Leszka Skrla to rola Jago w operze Otello G. Verdiego, którą w maju 2015 z powodzeniem zaśpiewał w spektaklu na scenie Opery Bałtyckiej w reżyserii Marka Weissa i pod kierownictwem muzycznym Tadeusza Kozłowskiego. W kwietniu 2016 w Operze na Zamku w Szczecinie wystąpił w spektaklach premierowych opery G. Verdiego La Traviata w reżyserii Michała Znanieckiego. W czerwcu 2016 zaśpiewał rolę Conte di Luna w spektaklu opery G. Verdiego Il Trovatore w ramach projektu XX Festiwalu Opery Krakowskiej wykonany na dziedzińcu Zamku Królewskiego na Wawelu. W maju 2017 na scenie Opery Bałtyckiej po raz pierwszy śpiewa tytułową role w operze Nabucco G. Verdiego w reżyserii Krzysztofa Babickiego. Kolejną tytułową rolą, którą wykreował na scenie Opery Nova w Bydgoszczy jest Falstaff G. Verdiego w reżyserii Macieja Prusa. W październiki 2017 brał udział w wystawieniu opery Straszny Dwór Stanisława Moniuszko w Copernicus Center w Chicago, gdzie kreował postać Miecznika. W marcu 2018 w Operze Krakowskiej zaśpiewał spektakle premierowe w dziełach G. Puccini Gianni Schicchi oraz Pajace R. Leoncavallo w reżyserii Włodzimierz Nurkowskiego i pod kierownictwem muzycznym Tomasza Tokarczyka. W kwietniu 2018 na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej zaśpiewał rolę Don Alfonsa w dziele Mozarta Cosi fan tutte w reżyserii Marka Weissa i pod kierownictwem Friedricha Heidera. Leszek Skrla zajmuje się także pedagogiką wokalną, kształci studentów w klasie śpiewu solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.

 

Marta JUNDZIŁŁ

Mezzosopran. Z wyróżnieniem ukończyła szkołę muzyczną I stopnia w klasie fortepianu i szkołę muzyczną II stopnia w klasie śpiewu solowego. Obecnie studiuje na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, na wydziale Wokalno-Aktorskim, specjalność Śpiew Solowy oraz kontynuuje studia magisterskie na Edukacji Artystycznej w Zakresie Sztuki Muzycznej, specjalność Animacja Kultury z Elementami Arteterapii. Od roku 2014 współpracuje z trójmiejskimi zespołami wokalnymi (zespół muzyki dawnej Simultaneo, zespół wokalny Art’n’Voices, Cappella Gedanensis), a także z profesjonalnymi chórami (Chór Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu, Chór Opery Bałtyckiej w Gdańsku), jako artysta chóru. W swoim doświadczeniu scenicznym występowała z Orkiestrą Symfoniczną PSM. II stopnia w Gdańsku-Wrzeszczu, a także zespołami kameralnymi Akademii Muzycznej im.Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Jej debiut operowy to partia Czarownicy/ Sorceress w operze pt. „Dydona i Eneasz” w reżyserii prof. Dariusza Paradowskiego na deskach Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Gdańsku. Uczestniczyła w licznych kursach wokalnych prowadzonych m.in. przez Bożenę Harasimowicz, Annę Lubańską, Ewę Marciniec, Barbarę Iglikowską, Roberta Nakonecznego i Tony Shekerdzieva-Nowak.

 

Oskar SILVA

Urodził się w Chorzowie w rodzinie zawodowych muzyków. W wieku 7 lat rozpoczął edukację muzyczną w szkole muzycznej we Wrocławiu ucząc się gry na wiolonczeli i klarnecie. Obecnie jest studentem Akademii Muzycznej w Gdańsku na wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie profesora Leszka Skrli. Od dwóch lat bierze udział w licznych koncertach. W 2019 roku wystąpił w Filharmonii w Zabrzu w towarzystwie znakomitych śpiewaków. W tym samym roku brał udział w koncercie charytatywnym dla dzieci niepełnosprawnych, oraz w cyklu „Koncerty Balkonowe na Teatralnej” w Katowicach.

 

Łukasz GÓRCZYŃSKI

Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Gdańskiej jest studentem czwartego roku wydziału Wokalno-Aktorskiego gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie prof.dr. hab. Piotra Kusiewicza. Na scenie operowej zadebiutował w studenckim przedstawieniu Willidy G. Pucciniego (Opera Bałtycka, 2012). Brał udział w operowych spektaklach Nabucco G. Verdiego (Opera Bałtycka, 2017-2018), Edward i Krystyna, Mahomet II, Aureliano w Palmirze G. Rossiniego (Rossini in Wildbad Festival, 2017), Fidelio L. van Beethovena (Festiwal Solidarity of Arts, 2017). W partii solowej debiutował jako Eneasz w operze Dydona i Eneasz H. Purcella (Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki w Gdańsku, 2018), wystąpił również jako baron Weps w operetce Ptasznik z Tyrolu (tamże, 2019) i kapłan w operze Apollo i Hiacynt W.A. Mozarta (Warszawska Opera Kameralna, 2019). Wykonał partie solowe w Requiem G. Fauré, w prawykonaniu Missa de Lissieux F. Nowowiejskiego, w Litaniach Ostrobramskich S. Moniuszki oraz w Oratorio de Noel C. Saint-Saënsa. Jako chórzysta Łukasz Górczyński zdobywał nagrody na licznych konkursach chóralnych w kraju i za granicą. Współpracował z wieloma zespołami wokalnymi Trójmiasta. Uczestniczył w nagraniach płyt z muzyką dawną: Gdańskie Krolestwo Kantat - Kantaty na Wniebowstąpienie i Święto Zesłania Ducha Świętego oraz Baroque Cantatas from Gdańsk (z Goldberg Baroque Ensemble pod kierunkiem A.M. Szadejki). Z Chórem Kameralnym 441 Hz nagrał płyty Modern Choral Masterpieces oraz Song of the North z utworami XX i XXI wieku charakteryzującymi się nowatorskim językiem muzycznym.

 

Piotr GRYNIEWICKI 

Ukończył studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Białymstoku na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie sztuki muzycznej I stopnia. Jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Białymstoku w klasie śpiewu solowego Przemysława Kummera. Brał udział w licznych warsztatach wokalnych prowadzonych m. in. przez Bogdana Makala, Urszulę Kryger, Ewę Vesin, Marka Rzepkę. W 2016 roku zdobył wyróżnienie na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Profesor Haliny Słonickiej w Suwałkach. Aktualnie jest studentem śpiewu solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Piotra Kusiewicza. Będąc na pierwszym roku studiów wziął udział w studenckiej premierze opery Henry Purcella Dydona i Eneasz (rola Marynarza). Wraz z zespołem Octava ensemble wystąpił w scenicznej produkcji Nabucco Giuseppe Verdiego w czerwcu 2018 roku oraz w Cyruliku Sewilskim Gioacchina Rossiniego w czerwcu 2019 roku w Filharmonii Podkarpackiej im. Artura Malawskiego w Rzeszowie. W grudniu 2018 roku jako chórzysta wziął udział w koncertach świątecznych w Bremen (Niemcy) pod batutą Nicolasa Hrudnika. W maju 2019 roku wraz z Cappellą Gedanensis zaśpiewał solową partię tenorową w Kantacie na uroczysty dzień urodzin Króla Polski Augusta III. W swoim dorobku artystycznym posiada nagrania dla firmy fonograficznej Acte Préalable – wziął udział w nagraniu dwóch płyt CD z pieśniami Ottona Mieczysława Żukowskiego oraz Jerzego Gablenza. W listopadzie 2019 roku został jednym z laureatów I Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, zdobywając III nagrodę oraz dwa wyróżnienia.

 

Tadeusz FORMELA

Jest absolwentem Wydziału Muzycznego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Słupsku (1993) oraz Wydziału Dyrygentury Chóralnej Akademii Muzycznej w Gdańsku (1994). W latach 1994-1997 założył i prowadził chór chłopięco – męski „Chorales Pueri”, który działał przy lęborskiej parafii św. Jakuba Apostoła. Tadeusz Formela pracując w Polskim Chórze Kameralnym Schola Cantorum Gedanensis pod kierunkiem Jana Łukaszewskiego, wziął udział w dziesiątkach koncertów w kraju i za granicą oraz w nagraniach płyt: Crusaders (z niemieckim zespołem „Estampie”), Une Cantate pour l’Europe (Francja 1995), Heinrich Poos - Magnificat (Niemcy 1996), Antiphonae per coro misto Pawła Łukaszewskiego (1999). W latach 1995 – 2001 współpracował z warszawskim zespołem wokalnym „Lord’s Singers”, z którym odbył dziewięć tournées po Europie (Francja, Luksemburg, Niemcy, Anglia). Od 1994 prowadzi założony przez siebie chór kameralny „Sensus Musicus”, z którym wykonał ponad sto koncertów. Zespół brał udział m.in. w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Cerkiewnej w Hajnówce (1994), II Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kościelnej w Bern (2001). Podczas Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego na wyspie Jersey (2000) chór „Sensus Musicus” zdobył II nagrodę. W 2010 roku Tadeusz Formela uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Obecnie pełni obowiązki kierownika Katedry Sztuki Muzycznej Akademii Pomorskiej w Słupsku i prowadzi chór Iuventus Cantans. 

 

 

więcej Piątek, 24 kwietnia 2020 godz. 19:00
Koncert Dyplomowy Akademii Muzycznej w Poznaniu

Koncert Dyplomowy Akademii Muzycznej w Poznaniu

20/15 zł. 

Koncert Dyplomowy Akademii Muzycznej w Poznaniu

 

Miłosz LEWANDOWSKI /fortepian/

Marta KACA /dyrygent/

 

Program:

Maurice Ravel - Nagrobek Couperina

Fryderyk Chopin - Koncert fortepianowy e-moll op. 11

Feliks Mendelssohn-Bartholdy - II Symfonia a-moll op. 56 Szkocka

 

Miłosz LEWANDOWSKI 

Jest obecnie studentem II roku studiów magisterskich w klasie dr hab. Joanny Marcinkowskiej, profesora Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu oraz absolwentem Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. Jadwigi Kaliszewskiej w Poznaniu w klasie prof. Waldemara Andrzejewskiego. Jest laureatem szeregu nagród i wyróżnień na konkursach, festiwalach i przesłuchaniach pianistycznych. Odnosił także sukcesy na niepianistycznych konkursach muzycznych. Do jego najważniejszych osiągnięć należą:

– pierwsza nagroda na XII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Miłosza Magina w Paryżu,

– druga nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim na utwór inspirowany twórczością Witolda Lutosławskiego w Poznaniu,

– druga nagroda na IV Ogólnopolskim Konkursie Harmonicznym im. Franciszka Wesołowskiego w Łodzi,

– trzecia nagroda na XIII Ogólnopolskim Festiwalu Pianistycznym „Chopinowskie Interpretacje Młodych” w Koninie,

– wyróżnienie na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Centrum Edukacji Artystycznej Uczniów Klas Fortepianu Szkół Muzycznych II stopnia w Krakowie (2014),

– wyróżnienie na XVII Ogólnopolskim Turnieju Pianistycznym im. Haliny Czerny-Stefańskiej w Żaganiu,

Jego kompozycje wykonywane były m. in. na festiwalu „Poznańska Wiosna Muzyczna”. Trzykrotnie otrzymywał Nagrodę Miasta Poznania dla uczniów poznańskich szkół za szczególne osiągnięcia artystyczne. W roku 2015 był stypendystą Prezesa Rady Ministrów RP. W ubiegłym roku akademickim otrzymał stypendium naukowe Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, gdzie kontynuuje studia inżynierskie w Instytucie Nauk o Jakości.

 

Marta KACA

Studentka dyrygentury operowo-symfonicznej w klasie Jose Maria Florencio w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Laureatka stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska 2019, stypendium rektora dla najlepszych studentów w AM w Poznaniu. a także m. in. III Ogólnopolskiego Konkursu Interpretacji Ruchowych oraz I Ogólnopolskiego Konkursu Improwizacji Fortepianowej. Współautorka intermedialnego spektaklu Musica Posthumana, Orkiestry Kopernika w ramach programu Kopernik na podsłuchu, a także członek projektu Muzyczne Komplety.

W swoim bogatym repertuarze ma zarówno utwory klasyczne, jak i współczesne. Współpracowała z wieloma orkiestrami takimi jak Filharmonia Poznańska, Filharmonia Dolnośląska czy Filharmonia Gorzowska. Występowała m. in. na 46. Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej Poznańska Wiosna Muzyczna, Malta Festival Poznań 2017, 2019 oraz Ars Electronica 2019 (Austria). Swoje umiejętności dyrygenckie szkoliła pod okiem wybitnych osobistości świata muzycznego - Rafałem Jackiem Delektą, Leonem Botsteinem, Wojciechem Rodkiem czy Tadeuszem Strugałą.

 

 

więcej Piątek, 15 maja 2020 godz. 19:00
Cafe Bodo

Cafe Bodo

 50/45/40 zł.

Café Bodo

Warszawska kawiarenka przy ulicy Foksal 17 była pomysłem legendarnego polskiego śpiewaka i doprawdy posiada wyjątkową atmosferę – przenosi w czasy wypełnione muzyką, dowcipem, elegancją. Bywają tam polskie znakomitości, gra orkiestra, a my jesteśmy świadkami spotkania samego Eugeniusza Bodo z Hanką Ordonówną. Nie tylko śpiewają swoje największe przeboje tamtego okresu, m.in. „Całuję twoją dłoń, madame”, „Miłość ci wszystko wybaczy”, „Umówiłem się z nią na dziewiątą” czy „Na pierwszy znak”, ale także rozmawiają, przekomarzają się, dowcipkują. Wszystko to przy zapachu kawy, wśród szali boa, kapeluszy i fraków.

W czarowną atmosferę międzywojennej Polski wprowadzą znakomici artyści, w rolach głównych wystąpią absolwenci wokalistyki jazzowej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy: finalista ostatniej edycji The Voice of Poland, Tadeusz Seibert, wcieli się w tytułowego Bodo, Emilia Czekała śpiewać będzie głosem Ordonki,  zaś sentymentalne dźwięki dostarczy Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica pod batutą Marka Czekały. 

więcej Piątek, 29 maja 2020 godz. 19:00
Bajkowa Niedziela na Dzień Dziecka. Krasnoludki lubią Nutki.

Bajkowa Niedziela na Dzień Dziecka. Krasnoludki lubią Nutki.

 20/15 zł.

KRASNOLUDKI LUBIĄ NUTKI

Zapraszamy na koncert Wszystkie Krasnoludki, które lubią śpiewać, tańczyć i figlować! Nie zabraknie okazji, aby wspólnie się pobawić, poznać krasnoludkowe instrumenty, poodkrywać krasnoludkowe dźwięki i przekonać się o tym, że Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonica Baltica to coś, co krasnoludki lubią najbardziej! Małe i duże krasnoludki bawić będzie Pani Krasnoludkowa, Emilia Czekała, a na czele orkiestry stanie Pan Krasnolud, Marek Czekała. A zatem szykujcie czapeczki i dobre humory i chodźcie na krasnoludkowe muzyczne zabawy!

 

 

więcej Niedziela, 31 maja 2020 godz. 12:00
40-lecie Akademii Pomorskiej w Słupsku

40-lecie Akademii Pomorskiej w Słupsku

 40/30 zł.

 Wkrótce więcej informacji

więcej Piątek, 5 czerwca 2020 godz. 19:00
Zakończenie Sezonu 2019/2020

Zakończenie Sezonu 2019/2020

 45/40 zł.

Zakończenie sezonu artystycznego 2019 / 2020

Program:

Ludwig van Beethoven - IX Symfonia

więcej Piątek, 26 czerwca 2020 godz. 19:00