Wiosenne poruszenie...

18 marca 2022 r. godz. 19:00
Sala koncertowa, ul. Jana Pawła II 3, 76-200 Słupsk
Wydarzenia PFSB
Bilety 40/35/30(S) zł
KUP BILET

 

Włochy, Francja a może Polska... jak rozbrzmiewa wiosna w muzyce kompozytorów różnych narodowości? Możemy się o tym przekonać na własne uszy, wiosna bowiem wyjątkowo motywuje twórców do działania – niezależnie od szerokości geograficznej. Serdecznie zapraszamy na koncert „Wiosenne poruszenie...”, podczas którego oprócz słynnej, niezwykle barwnej i energetycznej suity z „Carmen” Georga Bizeta oraz urokliwej suity „Ptaki” Ottorino Respighiego zabrzmi „Euphory concerto” Adama Wesołowskiego na puzon i orkiestrę. Będzie to również wyjątkowa okazja by wsłuchać się w brzmienie niezwykle intrygującego instrumentu jakim jest puzon, który nie tak często gości w salach koncertowych. Zapraszamy więc na koncert, który w oczekiwaniu na przyjście wiosny pozwoli na prawdziwie pogłębione przeżywanie muzyki.

 

Program:

Ottorino Respighi – Gli uccelli „Ptaki”

Adam Wesołowski – "Euphory concerto"

George Bizet – Suita z opery „Carmen” nr 1 & 2


 

Wystąpią:

Jarosław Meisner – puzon

Szymon Morus – dyrygent

Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara


 

JAROSŁAW MEISNER

Jarosław Meisner jest absolwentem OSM I i II st. w Bytomiu, gdzie uczył się w legendarnej klasie prof. Pawła Waloszczyka oraz Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Michała Mazurkiewicza, którą ukończył z wyróżnieniem w 2018 r. Jest laureatem głównych nagród kilkunastu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów, m.in: II Międzynarodowy Konkurs Puzonowy w Alzacji - Francja, 14 Międzynarodowy Konkurs Instrumentów Dętych Blaszanych w Jeju - Korea Południowa, X Międzynarodowy Konkurs Instrumentów Dętych w Brnie, II Międzynarodowy Konkurs Instrumentów Dętych w Wilnie Wind Competition - Wilno, VI Międzynarodowy Konkurs im. Andrejsa Jurjansa w Rydze, Międzynarodowy Konkurs Instrumentów Dętych we Lwowie, VI Międzynarodowy Konkurs Instrumentów Dętych Blaszanych w Gdańsku. Jest dwukrotnym laureatem stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz stypendystą programu Młoda Polska. Podczas studiów czterokrotnie otrzymywał stypendium Rektora oraz wygrał konkurs na prestiżowe stypendium „Yamaha Scholarship Foundation of Europe”. Regularnie współpracuje z takimi orkiestrami jak: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Sinfonietta Cracovia, orkiestra kameralna AUKSO, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, Capella Gedanensis, Polska Filharmonia Bałtycka, Filharmonia Dolnośląska, Filharmonia Gorzowska, Filharmonia Opolska, Filharmonia Szczecińska, Filharmonia Zabrzańska, Filharmonia Rybnicka, Polska Orkiestra Muzyki Filmowej, Warszawska Opera Kameralna, Orkiestra Kameralna Silesian Art Collective. W sezonie artystycznym 2014/2015 został zatrudniony w Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera, na stanowisku: muzyk puzonista. We wrześniu 2017 roku zdał egzaminy do Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, a od kwietnia 2018 roku jest pierwszym puzonistą Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku. Jako muzyk sesyjny brał udział w realizacji nagrań do wielu płyt, jaki rejestracjach archiwalnych. Jest również nauczycielem klasy puzonu OSM I i II st. w Bytomiu oraz w październiku 2019 roku rozpoczął pracę w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, a w październiku 2020 roku podjął również pracę w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Wielokrotnie występował jako solista z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych i dętych, m.in: Filharmonia Lwowska, Jeju Philharmonic Orchestra, Luxemburg Military Band, Polska Filharmonia Kameralna w Sopocie, AUKSO - Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, Filharmonia Śląska, Sinfonietta Cracovia, Polska Filharmonia Bałtycka, Professional Symphonic Band “Rīga”, Vilnus Chamber Orchesra, Polska Młodzieżowa Orkiestra Symfoniczna.


 

SZYMON MORUS

Dyrygent młodego pokolenia. Dał się poznać z tego, że nie obawia się prowadzić nawet najtrudniejszych dzieł. Doskonale odnajduje się w każdym rodzaju muzyki. Założyciel i dyrektor artystyczny Orkiestry Kameralnej Progress, z którą od 2009 roku regularnie koncertuje, zapraszając do współpracy wykonawców o szerokich perspektywach artystycznych. Zespół ten specjalizuje się w wykonywaniu muzyki współczesnej; ma na swoim koncie 8 płyt CD. Szymon Morus propaguje zainteresowanie muzyką najnowszą poprzez liczne prawykonania, współpracując z polskimi kompozytorami młodego pokolenia. Realizuje również innowacyjne projekty edukacyjne dla najmłodszych odbiorców muzyki poważnej.

Na scenie Filharmonii Narodowej zadebiutował, występując podczas Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego z okazji 85. rocznicy urodzin kompozytora w 2018 roku. W marcu 2016 roku objął kierownictwo muzyczne nad premierą Czarnej Maski Krzysztofa Pendereckiego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku i z wielkim powodzeniem zaprezentował dzieło trójmiejskiej widowni. Warszawska publiczność Teatru Wielkiego Opery Narodowej (kwiecień 2016) doceniła je tym bardziej. Szymon Morus z Operą Bałtycką związał się na dłużej, kierując kolejnymi produkcjami: Sąd Ostateczny Krzysztofa Knittla, Straszny dwór Stanisława Moniuszki, Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego. Współpracuje m.in. z: Polską Operą Królewską, Teatrem Wielkim w Łodzi, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Polską Orkiestrą Sinfonia Juventus, Filharmonią Krakowską, Filharmonią Bałtycką, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Koszalińską, Polską Filharmonią Kameralną, Śląską Orkiestrą Kameralną czy Radomską Orkiestrą Kameralną. Pod jego batutą występowali wybitni soliści, wśród nich: Pierre Génisson, Massimo Mercelli, Miroslava Yordanova, Alexander Krichel, Olga Pasiecznik czy Robert Gierlach.

Za swoje osiągnięcia został uhonorowany Pomorską Nagrodą Artystyczną w roku 2016. Jest prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Giovane, którego celem jest współpraca z instytucjami kultury, zespołami i indywidualnymi artystami w celu tworzenia wspólnych przedsięwzięć, łączących muzykę z poezją, teatrem i obrazem. Studiował w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (klasa dyrygentury symfoniczno-operowej Wojciecha Rajskiego oraz klasa skrzypiec Andrzeja Kacprzaka) tam też uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w dziedzinie dyrygentura. Od października 2013 roku związany z macierzystą uczelnią, gdzie prowadzi zajęcia na Wydziale Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki.