NAJPIĘKNIEJSZE UTWORY Z OPER I OPERETEK

Koncert karnawałowy

27 stycznia 2023 r. godz. 19:00
Sala koncertowa, ul. Jana Pawła II 3, 76-200 Słupsk
Wydarzenia PFSB
Bilety 80/70/60 zł
KUP BILET

 

27 stycznia zapraszamy na wyjątkowy koncert!

Na scenie zobaczymy gwiazdy polskiej i światowej opery współpracujące z Fundacją AVANGART: Iwonę Sochę (sopran), Katarzynę Zając – Caban (sopran), Dario Di Vietri (tenor) i Piotra Wołosza (bas), którzy zaprezentują Państwu najwspanialsze utwory z oper i operetek, ale także pieśni neapolitańskie oraz hity włoskiej piosenki.

W programie usłyszymy m. in. słynną arię "Nessun dorma", „Czardasza Sylwii” , „O sole mio” oraz „Felicita”

Akompaniować będzie orkiestra symfoniczna Filharmonii „Sinfonia Baltica” im. Wojciecha Kilara pod dyrekcją Marty Kosielskiej.

Prowadzenie: Jan Połowianiuk

Reżyseria koncertu: Magdalena Wołosz

Zapraszamy!!!

 

Pierwsza część

  1. J. Strauss II - „Polka Tritsch-Ttatsch”

  2. G. Puccini - Aria Musetty „Quando m’en vo” z opery „Cyganeria”

  3. G. Rossini- Aria Don Bartolo „La calunnia” z opery „Cyrulik Sewilski”

  4. Ch. Gounod – Aria Julii „Jeveux vivre” opery „Romeo i Julia”

  5. G. Puccini - Aria Calafa „Nessun dorma” z opery „Turandot”

  6. J. Offenbach – „Galop” z operetki „Orfeusz w piekle”

  7. I. Kalman – „Czardasz Sylwii” z operetki „Księżniczka Czardasza”

  8. I. Kalman – Duet „Ach jedź do Varasdin” z operetki „Hrabina Mariza”

  9. F. Lehar – Aria Giuditty „Kto me usta całuje ten śni” z operetki „Giuditta”

  10. I. Kalman – Duet „co się dzieje oszaleję” z operetki „Księżniczka Czardasza”

  11. F. Lehar – Duet „Usta milczą dusza śpiewa” z operetki „Wesoła wdówka”

  12. J. Strauss – Marsz Radetzkiego

Druga część

  1. „Tarantella Napoletana” – włoska melodia tradycyjna

  2. L. Arditi – „Il Baccio”

  3. G. Rossini - "Don Basilio! Cosa veggo!"

  4. C. Di Chiara – „La Spagnola” – pieśń neapolitańska

  5. E. Di Capua – „o sole Mio” – pieśń neapolitańska

  6. Ricchi e Poveri – „Sara perche Ti Amo”

  7. Al. Bano & Romina Power – „Ci Sara”

  8. T. Cutugno – „L’Italiano”

  9. Al. Bano & Romina Power – „Sharazan”

  10. D. Modugno – „Nel blu dipinto di blu”

  11. Al. Bano & Romina Power – „Felicita”

  12. Ricchi e Poveri – „Mamma Maria”

 

Fundacja na rzecz Kultury i Sztuki AVANGART powstała w 2015r. Głównym celem Fundacji jest umożliwienie szerokiej publiczności obcowania ze światem opery na najwyższym światowym poziomie.

Fundacja AVANGART jest organizatorem oraz wykonawcą wielu koncertów i przedstawień operowych w Polsce. Współpracuje z gwiazdami opery z całego świata (Polska, Włochy, Hiszpania, Gruzja, Rosja, Albania oraz Brazylia). Fundacja może poszczycić się produkcjami operowymi wystawionymi w przestrzeni pozateatralnej z wykorzystaniem obiektów architektonicznych i przyrodniczych.

https://www.youtube.com/watch?v=TXqT5HrWINM

https://www.youtube.com/watch?v=Egbpo0TV89A

Jest organizatorem dwóch festiwali: „Mazurskiego Festiwalu Operowego BELCANTO” oraz „Muzycznych Wakacji z Fundacją AVANGART” na Pomorzu.

https://www.youtube.com/watch?v=IRcUQ0PluYA

https://www.youtube.com/watch?v=m0GcdsMe5NI

Festiwale stały się rozpoznawalne i zdobywają coraz większą renomę na operowej mapie Polski.

Fundacja AVANGART współpracuje z wieloma partnerami z Polski i z zagranicy. Jest ambasadorem polskiej narodowej opery „Straszny Dwór”, który po raz pierwszy w historii wystawiła na festiwalach we Włoszech i w Grecji.

 

 

Marta Kosielska – dyrygentka

 

Ukończyła trzy kierunki studiów: Stosunki międzynarodowe (UŁ), Edukacja artystyczna z dyrygenturą chóralną (AM Łódź) oraz Dyrygentura symfoniczno – operowa (UMFC Warszawa). Już w trakcie studiów na UMFC związała się ze sztuką operową pracując przy projektach wystawionych w Filharmonii Gorzowskiej, Operze Narodowej, Teatro Lope de Vega (Sewilla) i w Cemal Resit Rey Concert Hall (Stambuł) oraz Warszawskiej Operze Kameralnej.

Od 2014 roku związana z Teatrem Wielkim w Łodzi. Od pulpitu dyrygenckiego poprowadziła następujące opery i operetki: „Madame Butterfly”, „Turandot” G. Pucciniego, „Tramwaj zwany pożądaniem” A. Previna, „Baron cygański”, „Noc w Wenecji”, „Zemsta nietoperza” J. Straussa, „Don Pasquale” G. Donizettiego, „Viva la Mamma” G. Donizettiego oraz „Don Kichot” L. Minkusa.

Od 2017 roku współpracuje z Fundacją AVANGART w charakterze dyrygentki, pianistki i aranżerki. Od sześciu lat prowadzi koncerty i gale Mazurskiego Festiwalu Operowego BELCANTO, operę „Cyganeria” G. Pucciniego (2017), operę „Cyrulik Sewilski” G. Rossiniego, operetkę „Księżniczka Czardasza” I. Kalmana (2018), operę „Straszny Dwór” S. Moniuszki (Włochy 2021, Grecja 2022).

 

 

Magdalena Wołosz - reżyser koncertu

 

Ukończyła Zarządzanie i Marketing w Wyższej Szkole Marketingu i Biznesu w Łodzi.

W 2009 roku stworzyła grupę artystyczną AVANGART, której była kierownikiem i managerem.

W 2015 roku stworzyła wspólnie z Piotrem Wołoszem Fundację na rzecz Kultury i Sztuki AVANGART.

Jest producentem, autorem scenariuszy oraz reżyserem wszystkich koncertów i wielu widowisk realizowanych dotychczas przez Fundację. Współautor i reżyser „Mazurskiego Festiwalu Operowego BELCANTO” oraz "Muzycznych Wakacji z Fundacją AVANGART". Z powodzeniem realizuje również reżyserię światła w przedsięwzięciach Fundacji.


 

Iwona Socha – sopran

Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. W 2002 roku ukończyła studia na Wydziale Radiowo-Telewizyjnym Uniwersytetu Śląskiego im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach. Jest finalistką i laureatką krajowych oraz międzynarodowych konkursów wokalnych.

W trakcie swojej dotychczasowej działalności artystycznej współpracowała z wieloma

dyrygentami oraz wybitnymi reżyserami. W maju 2005 roku, będąc studentką roku dyplomowego, zadebiutowała na scenie Opery Śląskiej w Bytomiu, śpiewając partię Małgorzaty w Fauście Charlesa Gounoda z gościnnym udziałem Bogdana Paprockiego.

W swoim repertuarze posiada liczne partie oratoryjne, operowe, operetkowe, a także

utwory liryki wokalnej. Koncertuje w kraju i za granicą: Austria, Belgia, Czechy, Francja,

Hiszpania, Holandia, Litwa, Słowacja, Zjednoczone Emiraty Arabskie. Dokonała także

nagrań dla Polskiego Radia, Telewizji Polskiej oraz Firmy Fonograficznej DUX.

Uczestniczyła w wielu Mistrzowskich Kursach Wokalnych.

Regularnie występuje z większością krajowych orkiestr filharmonicznych i kameralnych

w kraju.

Brała udział w licznych festiwalach muzycznych, m.in.: Międzynarodowym Festiwalu

Operete Kauno Pilyje (Litwa), Festiwalu Saint Maxime la Sainte Baume (Francja),

Festiwalu Operowym w Bydgoszczy, Festiwalu Muzycznym im. Krystyny Jamroz w Busku

Zdroju, w Festiwalu Viva il canto w Cieszynie, Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Festiwalu

Bravo Maestro w Kąśnej Dolnej, Europejskim Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy-

-Zdroju, Festiwalu Oratoryjnym Musica Sacromontana, Mazurskim Festiwalu Operowym BELCANTO, a także w prestiżowych Koncertach na Wawelu, w ramach Letniego Festiwalu Operowego Opery Krakowskiej.

W 2013 roku zdobyła prestiżowy laur Najlepszej Śpiewaczki Operowej w ramach ogólnopolskiej Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury. W kwietniu 2016 roku otrzymała Nagrodę Wydawców Katolickich Fenix.

 

Katarzyna Zając-Caban – sopran

Ukończyła Akademię Muzyczną w Łodzi. Obdarzona wyjątkowo ciepłym głosem. Występowała na deskach polskich i niemieckich teatrów. Od 2015 r. jest kierownikiem Wydziału Wokalnego w ZSM im. S. Moniuszki w Łodzi. Jako solistka Fundacji AVANGART zaśpiewała setki koncertów, wystąpiła w roli Musetty w op. "Cyganeria" G. Pucciniego (2017), w tytułowej roli w operetce "Księżniczka Czardasza" I. Kalmana (2018) i jako Marta w operze „Straszny Dwór” S. Moniuszki (Włochy 2021, Grecja 2022).

Bierze udział w festiwalach organizowanych przez Fundację AVANGART: „Mazurskim Festiwalu Operowym BELCANTO” oraz „Muzycznych Wakacjach Fundacji AVANGART”.



 

Dario Di Vietri (tenor)

Urodzony w Bari, studiował w Konserwatorium w Mediolanie, Akademii Operowej przy Opera Teatro Comunale w Bolonii. Uczył się u wybitnych artystów i pedagogów m. in.: Jaume Aragall, Luciano Pavarotti i Bruna Baglioni, Sergio La Stella, Marco Boemi i Nelson Guido Calzi.

Zadebiutował w 2009/2010 jako Pinkerton w „Madama Butterfly”. Obecnie występuje w znakomitych teatrach, m. in.: Arena Di Verona, Operze Rzymskiej, Teatro San Carlo Teatro w Neapolu, Petruzzelli w Bari, Teatro Verdi w Salerno, Maggio Fiorentino, Seul Arts Center, Regio w Parmie, Operze Narodowej w Belgradzie, Operze Narodowej w Bukareszcie, Operze w Ankarze, Operze w Kairze, Operze w Dubaju oraz w Operze Narodowej w Warszawie.

Interpretuje role, takie jak: Radames w „Aidzie”, Riccardo w „Balu Maskowym”, Calaf w „Turandot”, Cavaradossi w „Tosce”, Pinketon w „Madama Butterfly”, Renato des Grieux w „Manon Lescaut”, Samson w „Samson i Dalila”, Don José w „Carmen”, Turiddu w „Cavalleria Rusticana” , Manrico w „Trubadurze” itp.

W sezonie 2019 miał swój amerykański debiut w roli Don José w „Carmen” w operze Karolinie Północnej.

Występował na „Międzynarodowym Festiwalem Muzycznym” w Cartaginie (Kolumbia), „Festiwalu Dei Palazzi” w Petersburgu, Festiwalu „Taormina Opera Stars”, „Torre del Lago” „Mazurskim Festiwalu Operowym BELCANTO” i „Muzycznych Wakacjach z Fundacją AVANGART” (Polska) oraz „Letnim Festiwalu Vijandi” (Estonia).

 

Piotr Wołosz (bas)

Ukończył Akademię Muzyczną w Łodzi.

W 2006 roku debiutował na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi w partii Zbigniewa w „Strasznym Dworze” S. Moniuszki.

Swoją karierę rozpoczął od pracy jako solista „Opery na zamku” w Szczecinie, oraz „Opery Wrocławskiej”. Kolejnym krokiem w jego drodze artystycznej była współpraca z „Teatrem Wielkim-Operą Narodową”, w Warszawie, „Operą i Filharmonią Podlaską” w Białymstoku, oraz „Operą Śląską” w Bytomiu.

Od roku 2013 występuje głównie we Włoszech.

Do jego popisowych ról z repertuaru operowego należą m.in.: Sarastro w „Czarodziejskim Flecie”, oraz Bartolo w „Weselu Figara” W.A. Mozarta, Zbigniew i Skołuba w „Strasznym Dworze” S. Moniuszki, Don Basilio w „Cyruliku Sewilskim” Verdiego, Warłam w operze „Borys Godunow” Musorgskiego, Timur w „Turandot”, Colline w „Cyganerii” G. Pucciniego”.

Wykonuje także utwory oratoryjne m.in.: „Pasja wg Św. Mateusza” i „Magnificat” J.S. Bacha, „Requiem” W.A. Mozarta, „IX symfonia” Beethovena, „Requiem” Verdiego, „Missa pro pace” Kilara.

W 2015 roku założył wspólnie z żoną Fundację na rzecz Kultury i Sztuki AVANGART, której głównym zadaniem jest propagowanie muzyki poważnej wśród społeczeństwa.

Poprzez działalność Fundacji wspiera także rozwój i daje możliwości młodym utalentowanym muzykom zaistnienia w świecie opery.

Fundacja AVANGART jest organizatorem dwóch festiwali: „Mazurskiego Festiwalu Operowego BELCANTO” oraz „Muzycznych Wakacji z Fundacją AVANGART”.