KONCERT ŚWIĄTECZNY

16 grudnia 2022 r. godz. 19:00
Sala koncertowa, ul. Jana Pawła II 3, 76-200 Słupsk
Wydarzenia PFSB
Bilety 40/35/30 zł
KUP BILET

 

Serdecznie zapraszamy na niecodzienny koncert pt. "Symfonia Kolęd". Koncert będzie utrzymany w niezwykle radosnej i podniosłej atmosferze, pozwalającej poprzez muzykę odnaleźć ducha nadchodzących Świąt. W programie koncertu znajdzie się pięcioczęściowa suita zawierająca najpiękniejsze polskie kolędy i pastorałki w wyjątkowej aranżacji na sopran, tenor i orkiestrę kameralną autorstwa Adama Wesołowskiego. Zachęcamy do wzięcia udziału w tej magicznej podróży, pełnej muzycznego oczekiwania oraz wspólnego kolędowania. 


 

Repertuar:

Symfonia Kolęd – Adam Wesołowski

 

Wystąpią:

Magdalena Chmielecka - sopran

Sylwester Smulczyński - tenor

Szymon Morus – dyrygent

Orkiestra Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” im. Wojciecha Kilara


 

MAGDALENA CHMIELECKA

 

Absolwentka Śpiewu Solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Laureatka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Hariclei Darclee w Braili w Rumunii - nagroda dla Najlepszego Młodego Artysty, finalistka Międzynarodowego Konkursu Belcanto im. Vincenzo Belliniego w Catanii na Sycylii, laureatka Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej „Belcanto per sempre”

we Włocławku. Półfinalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Otto Edelmanna w Wiedniu i uczestniczka rund finałowych prestiżowego Francisco Viñas International Singing Competition w Barcelonie. Do najnowszych sukcesów konkursowych śpiewaczki należy dołączyć także występ na II Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Bogdana Paprockiego w Bydgoszczy, którego została finalistką. Sopranistka pracuje pod okiem Kaludiego Kaludova. Brała także udział w kursach mistrzowskich i seminariach prowadzonych przez takich artystów jak Helena Łazarska, Irena Sylya, Teresa Żylis-Gara, Izabela Kłosińska, Bogdan Makal, Paul Esswood, Claudio Desderi czy Emilio Pons. W ramach programu „Scena Młodych”, realizowanego przez Operę Kameralną w Warszawie, wystąpiła na tejże scenie w partii Lauretty w operze Gianni Schicchi Pucciniego. Na scenie warszawskiej Opery Kameralnej wcieliła się później w Papagenę w Czarodziejskim Flecie Mozarta. Kreowała także tytułową partię we Francesce da Rimini Rachmaninowa. W Filharmonii Kaszubskiej wcieliła się w tytułową postać w operze Rebeka Dobrzyńskiego, będącą prapremierą pierwszej opery w języku kaszubskim. W 2015 roku rozpoczęła współpracę z Operą Bałtycką w Gdańsku, debiutując partią Hanny w operze Eros i Psyche Różyckiego. Rozwinęłą współpracę z rodzimą operą, kreując postać Musetty w La Boheme Pucciniego, Leili w Poławiaczach pereł Bizeta, Eurydyki i Wenus w Orfeuszu w piekle Offenbacha, Anniny w Traviacie Verdiego, Archanioła w Sądzie Ostatecznym Knittla. Można ją także często zobaczyć

w spektaklach Jerzego Snakowskiego Opera?Si!. Na scenie bydgoskiej Opery Nova sopranistkę można aktualnie usłyszeć w partii Paminy w Czarodziejskim Flecie Mozarta, w partii Hanny w Strasznym Dworze Moniuszki, w partii Fiordiligi w Cosi fan tutte Mozarta oraz w partii Małgorzaty w Fauście Gounoda, najnowszej produkcji bydgoskiej sceny. Współpracuje z fundacją Kultura.Teraz!, z którą realizuje operetkę Księżniczka Czardasza Kalmana oraz spektakl z melodiami z lat 20 i 30, Powróćmy jak za dawnych lat. Mimo operowych korzeni, sopranistka świetnie czuje się także w repertuarze jazzowym i rozrywkowym. Swoją pasję do lżejszego repertuaru artystka spełnia w projektach solowych, współpracując z uznanymi polskimi instrumentalistami. Operę i rozrywkę natomiast ma okazję łączyć podczas koncertów z Szymonem Morusem i jego Orkiestrą Kameralną Progress.

 

SYLWESTER SMULCZYŃSKI

 

Sylwester Smulczyński (Tenor) swoją edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia w Kielcach. W 2006 roku ukończył studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Piotra Micińskiego, uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Już w trakcie studiów miał okazję uczestniczyć w międzynarodowym projekcie "Opera Island" w Norwegii w "Traviacie" G. Verdiego w reżyserii Jonathana Millera. Jako student zadebiutował również w partii Hrabiego Almavivy w „Cyruliku Sewilskim” G. Rossiniego, odbywając tournée po Europie z zespołem Teatru Muzycznego w Lublinie. Warsztat wokalny doskonalił także na kursie interpretacji muzyki barokowej prowadzonym przez Paula Eswooda we Florencji oraz na kursach mistrzowskich u prof. Jerzego Artysza.

Uczestniczył w licznych festiwalach muzycznych, takich jak Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Sądecki Festiwal Muzyczny Jubilaei Cantus, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Wokalnej Viva il canto, Międzynarodowy Festiwal Chopin w barwach jesieni. W latach 2006 - 2017 był solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie zadebiutował partią Nemorina w operze „Napój miłosny” G. Donizettiego. Z zespołem tego teatru wielokrotnie miał okazję występować na scenach europejskich teatrów operowych, między innymi w Niemczech, Szwajcarii, Francji czy Hiszpanii. W swoim dorobku artystycznym ma nagrania dla Polskiego Radia, Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina oraz innych instytucji kulturalnych. Występował gościnnie na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery Wrocławskiej, Opery Nova w Bydgoszczy, Opery na Zamku w Szczecinie, Opery Krakowskiej i Teatru Muzycznego w Lublinie. Od 2017 roku jest solistą Polskiej Opery Królewskiej. W roku 2020 artysta został uhonorowany Srebrnym Krzyżem Zasługi.

Do jego najważniejszych kreacji scenicznych zaliczyć można wspomniane wcześniej debiuty w roli Almavivy w Rossiniowskim „Cyruliku Sewilskim” i Nemorina w „Napoju miłosnym” Donizettiego, jak również Toma Rakewella w „Żywocie rospustnika” I. Stravińskiego oraz szereg wiodących postaci w licznych operach W. A. Mozatra ( Belmonte w „Uprowadzeniu z Seraju”, Ferrando w „Cosi fan tutte” czy Ottavio w „Don Giovannim”).

Występował pod batutą cenionych dyrygentów, takich jak Benjamin Bayl, Lukasz Borowicz,Tomasz Bugaj, Kai Bumann, Massimiliano Caldi, Igor Dohovic, Zbigniew Graca, Christopher Hogwood, Vladimir Kiradjiew, Paweł Kotla, Grzegorz Nowak, Charles Olivieri-Munroe, Helmuth Rilling, Wojciech Rodek, Eraldo Salmieri, Ruben Silva, Marc Soustrot, Lucas Vis, Marco Vitale. Pracował również z wieloma wybitnymi reżyserami, wśród których znaleźli się Natalia Babińska, Tomasz Konina, Jonathan Miller, Walter Neiva, Maciej Prus, Jitka Stokalska, Marek Weiss.

W swoim repertuarze posiada liczne partie solowe w dziełach W. A. Mozarta, G. Rossiniego, G. Donizettiego, G. Verdiego, B. Brittena oraz I. Strawińskiego. Z powodzeniem wykonuje również muzykę oratoryjno–kantatową J. S. Bacha, J.F. Haendla, J. Haydna, W. A. Mozarta czy G. Rossiniego oraz szeroko pojętą lirykę wokalną. Szczególną radość sprawia mu wykonywanie partii Bachowskich Ewangelistów.


 

SZYMON MORUS

 

Dyrygent młodego pokolenia. Dał się poznać z tego, że nie obawia się prowadzić nawet najtrudniejszych dzieł. Doskonale odnajduje się w każdym rodzaju muzyki. Założyciel i dyrektor artystyczny Orkiestry Kameralnej Progress, z którą od 2009 roku regularnie koncertuje, zapraszając do współpracy wykonawców o szerokich perspektywach artystycznych. Zespół ten specjalizuje się w wykonywaniu muzyki współczesnej; ma na swoim koncie 8 płyt CD. Szymon Morus propaguje zainteresowanie muzyką najnowszą poprzez liczne prawykonania, współpracując z polskimi kompozytorami młodego pokolenia. Realizuje również innowacyjne projekty edukacyjne dla najmłodszych odbiorców muzyki poważnej.

Na scenie Filharmonii Narodowej zadebiutował, występując podczas Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego z okazji 85. rocznicy urodzin kompozytora w 2018 roku. W marcu 2016 roku objął kierownictwo muzyczne nad premierą Czarnej Maski Krzysztofa Pendereckiego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku i z wielkim powodzeniem zaprezentował dzieło trójmiejskiej widowni. Warszawska publiczność Teatru Wielkiego Opery Narodowej (kwiecień 2016) doceniła je tym bardziej. Szymon Morus z Operą Bałtycką związał się na dłużej, kierując kolejnymi produkcjami: Sąd Ostateczny Krzysztofa Knittla, Straszny dwór Stanisława Moniuszki, Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego. Współpracuje m.in. z: Polską Operą Królewską, Teatrem Wielkim w Łodzi, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Polską Orkiestrą Sinfonia Juventus, Filharmonią Krakowską, Filharmonią Bałtycką, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Koszalińską, Polską Filharmonią Kameralną, Śląską Orkiestrą Kameralną czy Radomską Orkiestrą Kameralną. Pod jego batutą występowali wybitni soliści, wśród nich: Pierre Génisson, Massimo Mercelli, Miroslava Yordanova, Alexander Krichel, Olga Pasiecznik czy Robert Gierlach.

Za swoje osiągnięcia został uhonorowany Pomorską Nagrodą Artystyczną w roku 2016. Jest prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Giovane, którego celem jest współpraca z instytucjami kultury, zespołami i indywidualnymi artystami w celu tworzenia wspólnych przedsięwzięć, łączących muzykę z poezją, teatrem i obrazem. Studiował w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (klasa dyrygentury

symfoniczno-operowej Wojciecha Rajskiego oraz klasa skrzypiec Andrzeja Kacprzaka) tam też uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w dziedzinie dyrygentura. Od października 2013 roku związany z macierzystą uczelnią, gdzie prowadzi zajęcia na Wydziale Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki.