przejdź do wersji normalnej (graficznej) | Polska Filharmonia Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara


Menu


IV Festiwal Wojciecha Kilara - Wieczór z muzyką filmową

 

Zapraszamy na IV Festiwal Wojciecha Kilara! Pierwszym z koncertów odbywających się w ramach Festiwalu będzie „Wieczór z muzyką filmową”, podczas którego orkiestra PFSB zaprezentuje utwory patrona Filharmonii – Wojciecha Kilara, cenione i grane zarówno w Polsce, jak i za granicą. Wojciech Kilar to nie tylko twórca muzyki symfonicznej czy oratoryjnej, lecz również filmowej - komponował dla takich reżyserów, jak Francis Ford Coppola, Jane Campion, Roman Polański, Krzysztof Zanussi czy Andrzej Wajda. Jego dzieła wykonują największe orkiestry świata, w tym Philadelphia Orchestra, Cleveland Symphony i New York Philharmonic. Słupscy filharmonicy wykonają muzyczne ilustracje do takich filmów, jak „Drakula”, „Dziewiąte wrota”, „Trędowata” czy „Pan Tadeusz”. Orkiestrę Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara poprowadzi Michał Krężlewski, zaś słynną Wokalizę z „Dziewiątych wrót” wykona Natalia Groda.

 

Wystąpią:

Natalia Groda - sopran

Michał Krężlewski - dyrygent

Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara

 

Program:

Wojciech Kilar - “Dracula”

Beginning
Vampire Hunters 
Mina’s Photo
Lucy’s Party
Love Remembered
The Hunt Builds 
The Hunters Prelude 
Mina/Dracula 
End Credits 
***
Wojciech Kilar - "Dziewiąte wrota" – wokaliza 
***
Wojciech Kilar - "Trędowata" - walc
***
Wojciech Kilar - Suita z filmu “Pan Tadeusz”

 

Dofinansowano z Funduszu Popierania Twórczości ZAiKS.

 

Michał Krężlewski ukończył Akademię Muzyczną w Gdańsku otrzymując tytuł magistra w dwóch dziedzinach: w zakresie gry na fortepianie w klasie prof. Waldemara Wojtala oraz w zakresie dyrygentury symfoniczno-operowej, studiując w klasach prof. Zygmunta Rycherta oraz prof. Kaia Bumanna. W 2016 roku, jeszcze podczas studiów dyrygenckich, otrzymał angaż w Operze Bałtyckiej w Gdańsku jako korepetytor solistów. Pół roku później uzyskał stanowisko asystenta artystycznego dyrygenta. Od sierpnia 2021 r. do czerwca 2023 r. pełnił funkcję kierownika orkiestry Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Podczas swojej działalności artystycznej w Operze Bałtyckiej dyrygował wieloma spektaklami operowymi i baletowymi. Posiada bogaty repertuar operowy i symfoniczny, który obejmuje dzieła od baroku do muzyki najnowszej. Michał Krężlewski współpracował z takimi orkiestrami jak: - NOSPR w Katowicach - Filharmonia Narodowa w Warszawie - Polska Filharmonia Bałtycka w Gdańsku - Filharmonia im. M. Karłowicza w Szczecinie - Polska Filharmonia Kameralna w Sopocie - Capella Bydgostiensis - Elbląska Orkiestra Kameralna Brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Maestro Gabriela Chmurę, Maestro Jerzego Salwarowskiego oraz Maestro José Maria Florêncio. 12 marca 2022 roku z zespołem Opery Bałtyckiej w Gdańsku towarzyszył Tomaszowi Koniecznemu w orkiestrowej premierze spektaklu "Apokalipsa", na który składają się dzieła takie jak "Kindertotenlieder" G. Mahlera oraz “3 pieśni do słów Baczyńskiego” A. Nowaka. Było to również prawykonanie wersji orkiestrowej utworu A. Nowaka wydanego przez PWM. W kwietniu 2023 r. dokonał prawykonania II symfonii Krzysztofa Pendereckiego w Ameryce Południowej wraz z Orquesta Sinfónica de Entre Rios w Parana (Argentyna). W listopadzie 2023 r. został zaproszony do dyrygowania finałem 5. International Baltic Piano Competition w Gdańsku. W kwietniu 2024 r. wraz z orkiestrą i chórem Filharmonii Narodowej w Warszawie dokonał prawykonania utworu Stefana Wesołowskiego “Męczeństwo Joanny d’Arc”, który stanowi ilustrację muzyczną do filmu niemego Carla Theodora Dreyera z 1928 r. Ma na swoim koncie nagrania muzyki filmowej, wśród których należy wymienić muzykę autorstwa Reinhardta Wagnera, nagraną wraz z Polską Filharmonia Bałtycką w Gdańsku do wielokrotnie nagradzanego na festiwalach filmu Edwarda Porembnego “Życie i śmierć Maxa Lindera”. Michał Krężlewski jest również wykładowcą Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.

 

Natalia Groda - sopran, ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Fryderyka Chopina w Olsztynie, w klasie śpiewu Jolanty Sołowiej. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku - studia licencjackie w klasie śpiewu solowego dr hab. Anny Fabrello. Obecnie studentka studiów magisterskich wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku.
W 2022 roku zadebiutowała na deskach Opery Bałtyckiej, wcielając się w rolę Pasterki w spektaklu "Dziecko i Czary" Maurice'a Ravela. Zaśpiewała również partię Papageny w operze "Czarodziejski Flet" Wolfganga Amadeusza Mozarta, na Scenie Kameralnej Teatru Wybrzeże w Sopocie. W listopadzie 2024 roku ponownie wystąpi w Operze Bałtyckiej, tym razem w spektaklu "Jaś i Małgosia" Engelberta Humperdincka, wcielając się w tytułową postać Małgosi.
4-letnie studia wzbogacone były o uczestnictwo w rocznej wymianie Erasmus, we włoskiej uczelni Conservatorio di Musica Luigi Cherubini we Florencji, w klasie śpiewu Profesor Marii Costanzy Nocentini. 
Aktualnie wokalistka współpracuje również z Gdańskim Zespołem Muzyki Dawnej Cappella Gedanensis.

 


Copyright © Polska Filharmonia Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara, ul. Jana Pawła II 3, 76-200 Słupsk