III Festiwal Wojciecha Kilara - Wieczór z muzyką filmową

24 listopada 2023 r. godz. 19:00
Sala koncertowa, ul. Jana Pawła II 3, 76-200 Słupsk
Wydarzenia PFSB
Bilety 60/50/45 zł
KUP BILET

 

 

 

Zwieńczeniem III Festiwalu Wojciecha Kilara będzie „Wieczór z muzyką filmową”, podczas którego wykonane zostaną najsłynniejsze dzieła komponowane na potrzeby polskiego kina. To idealna okazja, aby raz jeszcze posłuchać tych niezapomnianych melodii. W programie pojawią się tematy z popularnych filmów i seriali, znane wszystkim widzom w ubiegłym stuleciu, m.in. Czterej pancerni i pies, Czterdziestolatek, W pustyni i w puszczy czy Pianista. Nie zabraknie także kompozycji samego Wojciecha Kilara, jednego z najwybitniejszych polskich kompozytorów muzyki filmowej. Jest on autorem ścieżki dźwiękowej w wielu zagranicznych obrazach, jak chociażby Dracula (reż. F. F. Coppola), Portret Damy (reż. J. Campion) czy Dziewiąte wrota (reż. R. Polański). Orkiestrę Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara poprowadzi Szymon Morus, zaś słupskim muzykom będzie towarzyszyć Aga Brenzak – wokalistka i aktorka scen muzycznych.

 

 

Wystąpią: 

Aga Brenzak - wokal

Szymon Morus – dyrygent

Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara

 

Program:

 

Czterdziestolatek

Wojna domowa

Tak mi źle, tak mi szaro

Czterej pancerni i pies

 

Kompozycje Krzesimira Dębskiego:

Pieśń Heleny „Ogniem i mieczem”

Rzeka marzeń „W pustyni i w puszczy”

Mama Afryka „W pustyni i w puszczy”

Rancho Symphony

Suita seriali

Stara baśń – wokaliza

 

Kompozycje Wojciecha Kilara:

Suita z „Pana Tadeusza” (wybór)

temat z filmu Pianista

Mazur z „Zemsty”

Suita z „Portretu damy” (wybór)

Walc „Ziemia obiecana”

Walc „Trędowata”

temat z filmu „Cwał”

 

Partnerem wydarzenia jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

 

AGA BRENZAK

Wokalistka, aktorka scen muzycznych, nauczyciel śpiewu. Absolwentka wokalistyki jazzowej w Akademii Muzycznej w Gdańsku i Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej w Gdyni. Współpracuje z zespołem Zagan Acoustic, z Teatrem Muzycznym w Toruniu i Gdyni, a także z Polską Filharmonią Kameralną w Sopocie i z Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy. Znakomicie czuje się w sesyjnych projektach, wspierając wokalnie lokalne projekty muzyczne. Miała okazje zaśpiewać w chórkach z zespołem Skaldowie, Heleną Vondrackową, Rickiem Astleyem oraz orkiestrą Tomasza Szymusia. Na co dzień z pasją prowadzi zajęcia i warsztaty wokalne. 

 

SZYMON MORUS

Dyrygent młodego pokolenia. Dał się poznać z tego, że nie obawia się prowadzić nawet najtrudniejszych dzieł. Doskonale odnajduje się w każdym rodzaju muzyki. Założyciel i dyrektor artystyczny Orkiestry Kameralnej Progress, z którą od 2009 roku regularnie koncertuje, zapraszając do współpracy wykonawców o szerokich perspektywach artystycznych. Zespół ten specjalizuje się w wykonywaniu muzyki współczesnej; ma na swoim koncie 8 płyt CD. Szymon Morus propaguje zainteresowanie muzyką najnowszą poprzez liczne prawykonania, współpracując z polskimi kompozytorami młodego pokolenia. Realizuje również innowacyjne projekty edukacyjne dla najmłodszych odbiorców muzyki poważnej. Na scenie Filharmonii Narodowej zadebiutował, występując podczas Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego z okazji 85. rocznicy urodzin kompozytora w 2018 roku. W marcu 2016 roku objął kierownictwo muzyczne nad premierą Czarnej Maski Krzysztofa Pendereckiego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku i z wielkim powodzeniem zaprezentował dzieło trójmiejskiej widowni. Warszawska publiczność Teatru Wielkiego Opery Narodowej (kwiecień 2016) doceniła je tym bardziej. Szymon Morus z Operą Bałtycką związał się na dłużej, kierując kolejnymi produkcjami: Sąd Ostateczny Krzysztofa Knittla, Straszny dwór Stanisława Moniuszki, Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego. Współpracuje m.in. z: Polską Operą Królewską, Teatrem Wielkim w Łodzi, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Polską Orkiestrą Sinfonia Juventus, Filharmonią Krakowską, Filharmonią Bałtycką, Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Koszalińską, Polską Filharmonią Kameralną, Śląską Orkiestrą Kameralną czy Radomską Orkiestrą Kameralną. Pod jego batutą występowali wybitni soliści, wśród nich: Pierre Génisson, Massimo Mercelli, Miroslava Yordanova, Alexander Krichel, Olga Pasiecznik czy Robert Gierlach.

Za swoje osiągnięcia został uhonorowany Pomorską Nagrodą Artystyczną w roku 2016. Jest prezesem Pomorskiego Stowarzyszenia Musica Giovane, którego celem jest współpraca z instytucjami kultury, zespołami i indywidualnymi artystami w celu tworzenia wspólnych przedsięwzięć, łączących muzykę z poezją, teatrem i obrazem. Studiował w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku (klasa dyrygentury symfoniczno-operowej Wojciecha Rajskiego oraz klasa skrzypiec Andrzeja Kacprzaka) tam też uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w dziedzinie dyrygentura. Od października 2013 roku związany z macierzystą uczelnią, gdzie prowadzi zajęcia na Wydziale Dyrygentury, Kompozycji i Teorii Muzyki.