Wonhyeok ChoiTomasz FurmanAlbert MemetiPiotr PastuszkaŁukasz SeremetJingxing TanPavlo TokarKrzysztof Zimny

II Turniej Tenorów

3 marca 2017 r. godz. 19:00
Bilety 40 zł

Pojedynek na głosy dostarcza publiczności zawsze ogromnych  przeżyć. Powodzenie Turnieju Tenorów, zorganizowanego w ubiegłym roku, skłoniło nas do powtórzenia tego muzycznego eksperymentu raz jeszcze.

Cechą, która łączy oba turnieje, jest zaproszenie do udziału w koncercie przedstawicieli poszczególnych (siedmiu) uczelni muzycznych. Podobne, jak w ubiegłym roku, będą także kryteria repertuarowe. Każdy tenor wykona jedną arię operową oraz jedną operetkową lub pieśń hiszpańską albo neapolitańską. Możemy zdradzić, że w tym roku gościć będziemy aż trzech cudzoziemców. Będzie także reprezentant Słupska, student Akademii Muzycznej w Łodzi. Poza znanymi ariami tenorowymi i pieśniami usłyszymy utworu wokalne rzadziej wykonywane nawet na scenach operowych, np. arię Tonia z opery Córka pułku Gaetano Donizetti’ego czy arię Werthera z opery Werther Julesa Masseneta. Przygotowaliśmy również niespodziankę. Wszystkim artystom towarzyszyć będzie orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica pod batutą Bohdana Jarmołowicza, a koncert poprowadzi Andrzej Zborowski. Zapowiadają się więc wielkie emocje.

 

Występują:

Bohdan Jarmołowicz – dyrygent

Andrzej Zborowski – prowadzenie

Orkiestra Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica

Tenorzy:

Wonhyeok Choi (Warszawa)

Tomasz Furman (Katowice)

Albert Memeti (Poznań)

Piotr Pastuszka (Łódź)

Łukasz Seremet (Bydgoszcz)

Jingxing Tan (Gdańsk)

Pavlo Tokar (Kraków)

Krzysztof Zimny (Bydgoszcz)

 

Wonyek Choi ukończył wydział wokalny Narodowego Uniwersytetu Muzycznego w Korei Pd. Obecnie kontynuuje studia wokalne na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem prof. Roberta Cieśli. Jest laureatem kilku konkursów wokalnych, wśród nich: Głównej Nagrody na konkursie wokalnycm Korea Kyeong-san Cultural Center I Korea Kyeong-nam Jo Du-nam. W Polsce zdobył III Nagrodę i  Nagrodę Specjalną Międzynarodowego Konkursu Wokalnego ZŁOTE GŁOSY w Warszawie oraz I Nagrodę I Nagrodę Specjalną na Ogólnopolskim Konkursie Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie.

Tomasz Furman kształcenie wokalne rozpoczął w szkole muzycznej II stopnia w Tarnowie w klasie śpiewu solowego dr Alicji Płonki. Po uzyskaniu dyplomu w roku 2013 podjął naukę w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na wydziale wokalno-instrumentalnym w klasie adt.dr hab Macieja Bartczaka, uzyskując w roku 2016 tytuł licencjata. Obecnie kontynuuje naukę na studiach magisterskich również w Katowicach. Będąc uczniem szkoły muzycznej brał udział w licznych ogólnopolskich konkursach wokalnych m.in w Rzeszowie, Kielcach, Krakowie, Wrocławiu. Współpracuje z Dębickim Towarzystwem Muzyczno-Śpiewaczym gdzie brał udział w wystawieniu takich oper jak: Straszny dwór, Halka, Flis  Moniuszki, Wesele Figara Mozarta, Cyrulik Sewilski Rossiniego, Traviata Verdiego. Bierze udział w licznych koncertach, współpracując zarówno z orkiestrami filharmonicznymi, jak i dętymi.

Albert Memeti ukończył z wyróżnieniem studia licencjackie w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie śpiewu Wojciecha Maciejowskiego. Obecnie studiuje w klasie Wojciecha Maciejowskiego w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.
Na scenie debiutował już na pierwszym roku studiów, w ramach V Operowego Forum Młodych, organizowanego przy Bydgoskim Festiwalu Operowym, wykonując partię Kowala w operze La vida breve Manuella de Falli. W 2013 roku wystąpił w operetce Carla Millockera Student Żebrak wystawianej na Dworze Artusa w Toruniu oraz w bydgoskiej Operze Nova w trakcie VI Operowego Forum Młodych. W tym samym roku wykonał solową partię Mszy Es-dur Franza Schuberta w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy oraz w Konzerthalle Carl Philipp Emanuel Bach we Frankfurcie nad Odrą. W 2014 roku został finalistą VI Ogólnopolskiego Konkursu Pieśni i Arii im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach. W 2015 roku wcielił się w postać Oebalusa w operze Apollo i Hiacynt Wolfganga Amadeusa Mozarta, wystawionej w bydgoskiej Akademii Muzycznej. Współpracuje z Filharmonią Poznańską, Filharmonią Pomorską oraz z Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej. Od lipca 2015 związany jest z Akademią Operową działającą przy Operze Narodowej w Warszawie. W sierpniu 2015 roku kreował partię Gelinda z opery Antreprener w kłopotach Domenico Cimarosy wystawianej w ramach Festiwalu Opera Know-How w Teatrze Polskim w Poznaniu oraz w grudniu w Teatrze im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu. W tym samym roku otrzymał wyróżnienie i nagrodę specjalną w IV Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Mławie oraz został laureatem I nagrody XVII Międzynarodowego Konkursu Iuventus Canti im. Imricha Godina we Vrablach na Słowacji. W kwietniu 2016 został finalistą i otrzymał nagrodę specjalną Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Deutschlandsbergu/Oper Graz w Austrii. W tym samym miesiącu debiutował na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu w roli Żeglarza w premierze opery Dydona i Eneasz Haendla. W maju 2016 roku został finalistą XXIII Międzynarodowego Konkursu dla śpiewaków operowych Riccardo Zandonai we Włoszech, w którym otrzymał również wyróżnienie i nagrodę specjalną- uczestnictwo w Festiwalu Operowym Musica Riva Festival w Riva del Garda we Włoszech. W czerwcu b.r. wykonał partię solową w "Litanii Loretańskiej" oraz "Mszy Koronacyjnej C-dur" W. A. Mozarta z towarzystwem orkiestry Filharmonii Poznańskiej i Chórem "Poznańskie Słowiki" w Katedrze Gnieźnieńskiej.  W sierpniu b. r. zadebiutował na XIX Festiwalu Operowo- operetkowym w Ciechocinku z towarzystwem Polskiej Opery Kameralnej. W sezonie 2016/2017 podjął współpracę jako solista w Teatrze Wielkim w Poznaniu w premierach takich jak Macbeth Giuseppe Verdiego jako Malcolm, Fledermaus Johanna Straussa s. jako Alfred oraz w Borysie Godunovie Modesta Musorgskiego. Od sezonu  2017/2018 dołączy do grupy solistów Opery w Graz w Austrii jako członek studia operowego. Uczestniczył na licznych kursach mistrzowskich prowadzonych m. in. przez profesorów Agatę Savę, Wojciecha Maciejowskiego, Olgę Pasiecznik, Helenę Łazarską, Marka Rzepkę, Matjaza Robavsa, Matthiasa Rextrotha, Eytana Pessena, Izabelę Kłosińską, Piotra Micińskiego, Miethę Sighele. 

Piotr Pastuszka urodził się 30 kwietnia 1991r. w Słupsku, gdzie ukończył Technikum Żywienia w Zespole Szkół Agrotechnicznych. Od najmłodszych lat wykazywał ponadprzeciętne umiejętności głosowe. Z tego tytułu był laureatem wielu wokalnych konkursów dziecięcych i młodzieżowych. Zaowocowało to rozpoczęciem  nauki śpiewu u mgr Elżbiety Mach, która zasiała w nim miłość do sztuki operowej. Ukończył studia I stopnia na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Janusza Ratajczaka. Obecnie jest studentem I roku studiów II stopnia Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Grażyny i Klejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Janusza Ratajczaka. Młody artysta dał się poznać na wielu scenach w kraju i poza jego granicami. W swoim rodzinnym mieście współpracuje z Filharmonią "Sinfonia Baltica" pod batutą jej dyrektora Bohdana Jarmołowicza. Dzięki zdobytym umiejętnościom mógł zadebiutować na deskach sceny kameralnej Opery Nova w Bydgoszczy partią Monsieur Tricquet'a w operze "Eugeniusz Oniegin" Piotra Czajkowskiego oraz partią "Don Basilia" w operze "Wesele Figara" W.A.Mozarta.  Spektakle  odbyły się w ramach Międzynarodowego Operowego Forum Młodych. Brał udział w polskiej prapremierze w roli tytułowej opery komicznej "Abu Hassan" Carla Marii von Webera organizowanej przez Akademię Muzyczną w Łodzi. Współpracował z takimi dyrygentami jak: Piotr Wajrak, Jerzy Swoboda, Damian Borowicz, Marcin Wolniewski, Piotr Sułkowski oraz znanymi reżyserami: Jitka Stokalska, Hanna Chojnacka, Marek Zajączkowski i Eva Buchmann. Ważnym osiągnięciem jest zajęcie III miejsca w II kategorii oraz Nagrody Specjalnej w I Międzynarodowym  Konkursie Solowej Wokalistyki Sakralnej "ARS ET GLORIA" w Katowicach oraz zdobycie wyróżnienia na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Mławie w kategorii: studenci i absolwenci wyższych szkół muzycznych. Brał udział w prawykonaniu "Tongeren Mass" na solistów, chór i orkiestrę Krzysztofa Grzeszczaka w ramach Inauguracji 69 sesji "Musica Moderna" w Akademii Muzycznej w Łodzi. W 2017 roku, brał udział w warsztatach muzyki dawnej prowadzonych przez prof. Jana Wilhelma de Vrienda, dyrygenta oraz dyrektora artystycznego Filharmonii w Enschede.

Łukasz Seremet kształcenie wokalne rozpoczął w 2011 roku w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, której studia licencjackie ukończył w 2015 roku w klasie prof. Adama Zdunikowskiego. Na scenie debiutował w 2011 roku w Bydgoskim Teatrze Lalek Buratino, z którym współpracuje do dziś wcielając się w role ze spektakli, Koziołek Matołek, Brzydkie Kaczątko oraz Przygody Kaja i Gerdy (Królowa Śniegu). Od pierwszego roku studiów bierze udział w przedstawieniach studenckich na deskach sceny kameralnej Opery Nova w Bydgoszczy (w ramach Operowego Forum Młodych przy Bydgoskim Festiwalu Operowym): La Vida Breve Manuela de Falli (2012), Student Żebrak Carla Millöckera (2013), Eugeniusz Oniegin (partia Triquet'a) Piotra Czajkowskiego (2015). Obecnie jest studentem II roku studiów magisterskich bydgoskiej uczelni w klasie mgra Tadeusza Szlenkiera. W 2015 roku wcielił się w tytułową postać Franka z opery Flis Stanisława Moniuszki , a w 2016 wykonał partię Jerzego z operetki Bal w Operze Richarda Heubergera. Wykonał partie solowe muzyki sakralnej, pozycji takich, jak: Messe C-dur (Krönungsmesse) KV 317 W. A. Mozarta, Requiem Solemne J. M. Haydna oraz Pasja wg św. Jana BWV 245 J. S. Bacha. Od czterech lat jest związany z Operą Nova, na której deskach (duża scena) miał okazję wykonać solowe partie w spektaklach Lakme Léo Delibesa (Wróżbita) w 2014 oraz My Fair Lady A. J. Lernera i F. Loewego w 2016. W bieżącym roku przygotowuje partię Monostatosa z opery Czarodziejski Flet W. A. Mozarta.

Jingxing Tan – tenor – urodzony w Chinach 14 kwietnia 1988 roku. Swoją edukację muzyczną rozpoczął od nauki gry na flecie w wieku dziewięciu lat, natomiast edukację wokalną – mając siedemnaście lat, pobierając lekcje śpiewu od swojej matki – śpiewaczki Opery Pekińskiej. W 2010 roku przyjechał do Polski w celu podjęcia studiów wokalnych w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Piotra Kusiewicza. Po swoim pierwszym występie w Operze Bałtyckiej (Le Villi Pucciniego, 2011) został uznany za jednego z najbardziej obiecujących śpiewaków. Premiera zaowocowała kolejnymi propozycjami występów w operach: Gianni Schicchi Pucciniego (2012) oraz Cosi fan tutte W.A. Mozarta (2014). Jingxing Tan został również zaproszony na 52. Festiwal Muzyczny w Łańcucie, aby wykonać partię Carmina Burana Carla Orffa z maestro Tadeuszem Wojciechowskim (2013).
Kolejnymi ważnymi wydarzeniami w życiu artystycznym Jingxing Tana były: udział w trasie koncertowej po Chinach, podczas której – wraz z Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Gdańsku – wykonał jedenaście koncertów (grudzień 2013 – styczeń 2014) oraz wykonanie IX Symfonii L. van Beethovena w Filharmonii Koszalińskiej (maj 2014) i Messa Di Gloria Pucciniego w Bazylice Archikatedralnej w Gdańsku-Oliwie (kwiecień 2015). Brał także udział w Bitwie Tenorów na Róże organizowanej przez Mazowiecki Teatr Muzyczny i TVP (październik 2015).
Ponadto Jingxing Tan uczestniczył w wielu koncertach i festiwalach, m.in.: Festiwal Muzyki Jana Kiepury, na Zamku w Bytowie, w Amber House w Gdańsku, w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, w Chińskiej Ambasadzie oraz w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Na arenie międzynarodowej Jingxing Tan został doceniony już w lipcu 2015 roku, kiedy to został zaproszony do udziału w prestiżowych kursach mistrzowskich prowadzonych przez maestro Francisco Araiza w Wiedniu. W sierpniu tego samego roku był finalistą międzynarodowego konkursu dla śpiewaków operowych – Hariclea Darclee International Singing Competition.
W ramach programu Erasmus rozpoczął w październiku 2015 roku studia magisterskie z zakresu śpiewu operowego w klasie prof. Francisco Araiza w Musikchochschule w Stuttgarcie.

Krzysztof Zimny - student II roku studiów magisterskich w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w klasie śpiewu dr Adama Zdunikowskiego. Na deskach operowych zadebiutował występując w roli Oebala, w spektaklu Apollo i Hiacynt, Wolfganga Amadeusza Mozarta, wystawionym również na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Ostrawie, w Czechach. Rok później wcielił się w postać Franka w operze Flis Stanisława Moniuszki. Ma na swoim koncie wiele koncertów, m.in.: Koncert Jubileuszowy Z Okazji 30-lecia Chóru Kameralnego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, w którym wykonał partię tenorową w Magnificat D-dur BWV 243 Jana Sebastiana Bacha w Filharmonii Pomorskiej (2016), koncert z cyklu Wszystkie Kantaty Bacha pod kierownictwem muzycznym K. Bumanna w Filharmonii Pomorskiej (2016), Magnificat D-dur BWV 243 Jana Sebastiana Bacha przy współpracy z Polską Filharmonią Sinfonia Baltica w Słupsku (2016), Requiem d-moll  Wolfganga Amadeusza Mozarta w ramach Festiwalu Konstelacje (Toruń, Brodnica 2016) oraz Requiem d-moll  Wolfganga Amadeusza Mozarta podczas koncertu pt.: Pamiętajmy..." w Filharmonia Pomorskiej (2016).

Bilety 40 zł