Vivaldi, Osiecka, Kilar - Nowe 4 Pory Roku

12 czerwca 2026 r. godz. 19:00
Sala koncertowa, ul. Jana Pawła II 3, 76-200 Słupsk  
Wydarzenia PFSB
Bilety 100/90/85 zł
KUP BILET

 

„Cztery Pory Roku” Antonio Vivaldiego - któż ich nie zna? To jedno z najbardziej rozpoznawalnych dzieł muzyki barokowej, które od 300 lat porusza serca słuchaczy na całym świecie. Trzy wieki po pierwszym wydaniu i wykonaniu cyklu, powracamy do tej legendarnej muzyki w nowej, zaskakującej odsłonie. To spotkanie dwóch światów: barokowej ekspresji Vivaldiego i lirycznej siły słów – jego własnych sonetów oraz poezji Agnieszki Osieckiej. To również dialog tradycji z nowoczesnością - z przestrzenią dla otwartej improwizacji, transu, elektroniki i świeżego spojrzenia, a także muzycznych cytatów Pachelbela, czy Kilara. „VIVALDI - OSIECKA / NOWE 4 PORY ROKU” to odważna reinterpretacja klasyki - pełna emocji, światła i kontrastów. Każda pora roku brzmi tu inaczej - współcześnie, żywiołowo, poruszająco. To cztery historie. Cztery przemiany. Cztery podróże przez czas, duszę, słowo i świat.
Koncertowi towarzyszą artystyczne wizualizacje, tworzone na żywo z żywych obrazów spod mikroskopu, ukazujące mikrokosmos natury.

 

Wystąpią:

Anna Wandtke - skrzypce, solistka
Sebastian Wypych - kontrabas, elektronika, kierownictwo artystyczne, dyrygent
Piotr Kopietz - akordeon
Jacek Małachowski - akordeon
Mirosław Feldgebel - klawesyn
Marek Hajduk - wizualizacje

 

Anna Wandtke

Jest profesorem klasy skrzypiec w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, gdzie rozwija nowoczesną, opartą na dialogu i interdyscyplinarności filozofię nauczania. Stworzyła autorskie programy edukacyjne, takie jakTOżSAMość arTYsty,GPS arTYsty,Podróż InstruMENTALNA, które łączą muzykę z coachingiem, rozwojem osobistym i budowaniem świadomości artystycznej.Ukończyła Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie prof. Krystyny Jureckiej oraz Hochschule für Musik w Mannheim, gdzie kształciła się pod kierunkiem prof. Waleriego Gradowa – ucznia Leonida Kogana. Jej międzynarodowa kariera obejmuje występy solowe i kameralne z czołowymi orkiestrami (Sinfonia Varsovia, Sinfonia Iuventus, Elbląska Orkiestra Kameralna, Filharmonia Bałtycka i wiele innych) oraz udział w prestiżowych projektach artystycznych. Występowała u boku takich osobowości, jak Gidon Kremer, Chick Corea, James Levine, Kurt Masur, Maxim Vengerov czy Mścisław Rostropowicz, będąc członkinią Verbier Festival Orchestra oraz międzynarodowego zespołu kameralnego Vengerova.Jej dyskografia obejmuje siedem albumów – od klasyki po projekty autorskie, w których śmiało przeciera szlaki między gatunkami. Wśród nich:Violin Soul(2016) z gościnnym udziałem Roby’ego Lakatosa,Wandtke Plays Polish(2018),AVARP – Prologue(2020),Poldowski Creations(2022),Arensky, Shostakovich Piano TriosiPoème(2023), a w lutym 2025 roku ukaże się nowatorski projektVivaldi / Osiecka – Nowe Cztery Pory Roku, będący eksperymentalną fuzją klasyki z poezją i improwizacją.Założycielka i prezes StowarzyszeniaHumana Ars Musica, dyrektor artystyczna wielu Innowacyjnych Warsztatów Muzycznych.


Sebastian Wypych
Muzyk, kontrabasista, solista, pedagog, kompozytor, menedżer, producent, animator sztuki, szef artystyczny. Absolwent klasy kontrabasu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Laureat wielu prestiżowych festiwali i konkursów, w tym Ogólnopolskiego Konkursu Kontrabasowego im. Adama Bronisława Ciechańskiego w Poznaniu. Jako solista i kameralista nieustannie koncertuje. Prowadzi również działalność impresaryjną, organizacyjną i producencką, kierując od 2007 roku agencją artystyczną Best-Art Concept. Współzałożyciel i wiceprezes Stowarzyszenia „Humana Ars Musica”.
W latach 2012-2017 związany z Warszawską Operą Kameralną – jako kierownik artystyczny pionu Opera/Off. Pomysłodawca i dyrektor artystyczny festiwali: Piękny Brzeg Sztuki, Wisłostrada Sztuki, Diaspora World Jewish Culture Festival, Warszawski Festiwal Tanga i Muzyki Retro im. Władysława Szpilmana. Na gruncie festiwali powołał również do życia eksperymentalne projekty: Trash Orchestra – muzyka śmieci, ethn/o/pera – historia głosu ludzkiego, a także orkiestrę smyczkową L’Orchestre du Joli Bord, zapraszając do współpracy przy projekcie Maestro Jerzego Maksymiuka. Założyciel i szef artystyczny zespołu Gang Tango, specjalizującego się w wykonawstwie wszystkich form tanga. Jako muzyk sesyjny, solista i kameralista nagrał ponad czterdzieści albumów. W 2012 roku, wraz ze skrzypaczką Anną Wandtke, dokonał polskiego prawykonania i nagrania dzieła Krzysztofa Pendereckiego Duo Concertante na skrzypce i kontrabas. W 2017 roku nagrał, wyprodukował i wydał z prestiżową oficyną Requiem Records swój autorski solowy album Directions, zawierający materiał z pogranicza klasyki, otwartej improwizacji, minimal music i ethno music, do nagrania którego zaprosił znakomitych artystów: jemeńską wokalistkę – Rasm Al-Mashan i mistrza kory z Gambii – Bube Badije-Kuyateh. W 2021 roku, z udziałem założonego i prowadzonego przez siebie zespołu Gang Tango oraz solisty, światowej sławy skrzypka – Roby’ego Lakatosa, dokonał nagrania albumu Tanga Świata (był również jego pomysłodawcą i kierownikiem muzycznym). W 2022 roku miała premierę jego kolejna autorska płyta Polska Enter, która jest zbiorem pochodzących z różnych regionów Polski ludowych pieśni a cappella nagranych przez artystę do muzyki skomponowanej i wykonanej na specjalnie przebudowanym sześciostrunowym kontrabasie autorskiej koncepcji. W latach 2016-2021 jako producent zrealizował wiele wydarzeń kulturalnych, takich jak m.in.: opera Don Giovanni, opera Czarodziejski flet czy Koncert Nigela Kennedy’ego – realizowanych na dziedzińcu Muzeum Pałacu w Wilanowie. Jest również pomysłodawcą projektów: Sailing / Art / Challange – serii rejsów morskich i oceanicznych połączonych z koncertami na wodzie i kontaktem ze sztuką oraz Sephar Tango – do którego, jako kierownik artystyczny zespołu Gang Tango i producent, zaprosił światowej sławy wokalistkę muzyki sefardyjskiej i world music – Yasmin Levy. Projekt ten został premierowo zaprezentowany podczas finału 19. Festiwalu „Warszawa Singera” w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Jednym z ostatnich dokonań artysty było skomponowanie Kołysanki dla Ondyny do słów Jacka Cygana – utworu, który stał się światową muzyczną wizytówką niezwykłego charytatywnego projektu Ondinata. Obecnie na stałe związany muzycznie z Yasmin Levy jako kontrabasista w jej zespole. Kontrabasista i współtwórca muzyki do filmu Chłopi.

 

Piotr Kopietz
Multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor, menedżer kultury, konferansjer. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie akordeonu. Swoje umiejętności wykonawcze doskonalił podczas stypendium na Uniwersytecie Muzycznym w Grazu (Austria). Ukończył również studia podyplomowe w zakresie zarządzania kulturą na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim – bandoneonie oraz jest jednym z niewielu artystów koncertujących na niezwykle rzadkim instrumencie – francuskiej akordinie. Jest laureatem kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza jej granicami. Jest założycielem, aranżerem i kierownikiem artystycznym ponad dwudziestu zespołów i projektów muzycznych, z którymi prezentuje muzykę klasyczną, rozrywkową, improwizowaną i world music na najbardziej uznanych festiwalach muzycznych i na znamienitych scenach koncertowych. Jako artysta sesyjny nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował m.in. ze zdobywcą Oskara, Janem A.P. Kaczmarkiem, nagrywając muzykę kompozytora. Współtworzył także ścieżkę dźwiękową do filmu „Chłopi” (polskiego kandydata do Oscara 2023), za którą otrzymał Złotą Płytę. Występował z tak wybitnymi artystami jak: Yasmin Levy, Roby Lakatos, Gerard Edery, Arad Emamgholi, Wassim Ibrahim, Andres Martorell, Carlos Roulet, Kuba Badach, Katarzyna Cerekwicka, Anna Dereszowska, Ania Karwan, KAYAH, Stanisław Soyka, Waldemar Malicki, Anna Seniuk, Daniel Olbrychski, Andrzej Seweryn. W dziedzinie kompozycji szczególnie bliska jest mu filmowa i teatralna muzyka ilustracyjna oraz szeroka pojęta „world music”. Wybitny brazylijski artysta i dyrygent, Jose Maria Florencio powiedział o nim: „…[dzięki twórczości Piotra Kopietza] Polska zaczyna być miejscem, gdzie kompozycje na bandoneon i tango powstają na poziomie co najmniej tak wspaniałym, jak na poziomie samego Astora Piazzolli. Mamy fantastycznego kompozytora…”.

 

Jacek Małachowski
Akordeonista, kameralista, pedagog. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu prof. Jerzego Jurka. Swoje umiejętności doskonalił również pod kierunkiem m.in. Jurija Szyszkina, Miki Vayrynena, Fridriecha Lipsa, Vladimira Murzy, Alexandra Dmitriewa. Dwukrotny Stypendysta Prezesa Rady Ministrów oraz fundacji J & S Pro Bono Poloniae.Laureat kilkudziesięciu nagród w konkursach krajowych i międzynarodowych,m.in.;Międzynarodowy Festiwal Akordeonowy, Przemyśl 2000 – I miejsce, Mławski Festiwal Akordeonowy 2001, 2003, 2004, 2005 – I miejsce, Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy, Castelfidardo 2004 – IV miejsce, Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy, Klingenthall 2007 – III miejsce i Nagroda Specjalna Radia Niemieckiego MDR Figaro za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego, Ogólnopolski Konkurs Akordeonowy, Gdańsk 2005 – III miejsce, Ogólnopolski Konkurs Akordeonowy, Chełm 2007 – I miejsce.Prowadzi ożywioną działalność artystyczną jako solista i kameralista, współpracuje m.in. z Filharmonią Narodową w Warszawie, jest członkiem Warszawskiego Kwintetu Akordeonowego i Warszawskiego Duetu Akordeonowego, występuje na terenie całego kraju i za granicą.Jako pedagog przygotował laureatów konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów akordeonowych.

 

Mirosław Feldgebel

Absolwent Wydziału Instrumentalnego w klasie fortepianu, studiował także na Wydziale Teorii, Kompozycji i Dyrygentury w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Ceniony pianista i kameralista. Partnerował najwybitniejszym artystom polskim i zagranicznym. Jest laureatem kilku międzynarodowych konkursów pianistycznych (m.in. I nagroda w Torneo Internazionale di Musica w Turynie, III nagroda w XII Concorso Musicale Europeao Citta di Moncalieri). Od wielu lat zajmuje się również wykonawstwem muzyki dawnej na instrumentach historycznych – na klawesynie, harfach średniowiecznych, renesansowych i barokowych (współpraca z czołowymi zespołami muzyki dawnej) oraz na wczesnych fortepianach klasycznych i romantycznych. Mirosław Feldgebel występował w wielu prestiżowych salach koncertowych Europy, obu Ameryk, Afryki oraz Azji (m.in. w Salle Pleyel w Paryżu, Wiener Musikverein, Vredenburgsaal w Utrechcie, Omotesando w Tokio, Carnegie Hall w Nowym Jorku, Concertgebouw w Amsterdamie, Studiu im. W. Lutosławskiego, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie). Uczestniczył w obchodach 150 rocznicy śmierci Fryderyka Chopina. Brał udział w wielu międzynarodowych festiwalach muzycznych, m.in. Wratislavia Cantans, Festiwal Chopinowski w Dusznikach-Zdroju, Warszawska Jesień, Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych w Siauliai na Litwie, Holland Festival. W latach 2006–2013 na stałe współpracował z Warszawską Operą Kameralną w charakterze klawesynisty oraz harfisty, realizując m.in. partie basso continuo w operach barokowych oraz prowadząc autorskie projekty muzyczne. W zeszłorocznej edycji Festiwalu Mozartowskiego tejże instytucji nie zabrakło również Mirosława Feldgebela, który na kopii A. Waltera z roku 1792 autorstwa Paula McNulty’ego zaprezentował fantazje, ronda i sonaty W.A. Mozarta. Jako jeden z niewielu pianistów miał zaszczyt koncertować na zabytkowym fortepianie Pleyel z roku 1840 w koncercie poświęconym pamięci Fryderyka Chopina, odbywającym się w ramach IX Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie. Mirosław Feldgebel jest również współautorem przedsięwzięcia CHOP IN Brass. Kwintet dęty blaszany i fortepian są w nim pretekstem do stworzenia nowych aranżacji i swobodnegospojrzenia na muzykę Chopina.