Polska Filharmonia Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara
  •  

     

Stanisław Moniuszko w Słupsku. Moniuszko symfonicznie i operowo

Stanisław Moniuszko w Słupsku. Moniuszko symfonicznie i operowo

 40/35/30/(S)

Stanisław Moniuszko w Słupsku.

Moniuszko symfonicznie i operowo

 

Gabriela KAMIŃSKA /sopran/

Sławomir NABORCZYK /tenor/

Ruben SILVA /dyrygent/

Chór IUVENTUS CANTANS /przygotowanie chóru dr Tadeusz Formela/

Andrzej ZBOROWSKI /słowo o muzyce/

 

Program:

Stanisław Moniuszko:

Uwertury: Hrabina, Halka.

Opera Straszny Dwór: Aria Stefana - "Aria z Kurantem", Aria Hanny - "Któraż to która, Tej ziemi córa...", Chór dziewcząt - „Spod igiełki kwiaty rosną”, Mazur.

Opera Halka: Aria Halki - „Gdybym rannym słonkiem”, Aria Halki - "O mój maleńki...", Aria Jontka - „Szumią jodły”, duet Halki i Jontka - "A widzisz Jontku... A Ty mu wierzysz...", Tańce góralskie, Mazur. 

 

Gabriela KAMIŃSKA

Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie prof. J. Skalik. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich, min. pod kierunkiem Wilmy Lipp, Elisabeth Schwarzkopf, Dietricha Fischer- Dieskau, Jerzego Artysza.

Zadebiutowała na scenie w 2006 r. w partii Donny Bettiny w operze G. Bizeta Don Procopio pod batutą Didier Talpain w Warszawskiej Operze Kameralnej. Na scenie WOK zrealizowała wiele znaczących ról, min. w operach W.A. Mozarta, w reżyserii Ryszarda Peryta: Geniusz, Dama i Królowa Nocy w Czarodziejskim flecie pod dyrekcją Rubena Silvy (2006 r.), Contessa w Weselu Figara pod dyrekcją Zbigniewa Gracy (2008 r.), Donna Anna w Don Giovanni pod dyrekcją Kaia Bumanna (2009 r.), Electra w Idomeneo pod dyrekcja Kaia Bumanna (2009 r.). Ponadto w 2008 r. Amenaide w Tancredi G. Rossiniego, pod dyrekcja Pawła Kotli, w reżyserii Macieja Prusa, w 2009 r. tytułową rolę w operze Jenufa L.Janacka w reżyserii Jitki Stokalskiej, a w 2010 r. zaśpiewała Halkę we wznowieniu wileńskiej wersji opery Halka S. Moniuszki, w rezyserii Kazimierza Dejmka, pod kierownictwem Rubena Silvy. Z Warszawską Operą Kameralną odbyła liczne zagraniczne tournee. Śpiewała w wielu teatrach operowych Japonii, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Holandii, Austrii. Do szczególnie ważnych osiągnięć należy zaliczyć występy na deskach Bunka Kaikan Tokyo (Donna Anna w Don Giovanni) i w Tokyo City Opera (Contessa w Weselu Figara).

W 2013 r. zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi jako Abigaille w Nabucco G. Verdiego pod dyrekcjąTadeusza Kozłowskiego.

W 2013 r. zaśpiewała także wileńską wersje opery Halka S. Moniuszki w Operze we Lwowie.

Od 2014 r. związana jest z Opera Nova w Bydgoszczy, gdzie wykonuje główne partie w takich operach jak: Halka, Nabucco (Abigaille), Baron cygański (Saffi), Zemsta nietoperza (Rosalinde). W 2016 r. wystąpiła w Bydgoszczy, jako Elisabetta di Valois w premierze Don Carlosa G. Verdiego, w reżyserii Włodzimierza Nurkowskiego, pod batutą Piotra Wajraka. Rok 2017 to kolejna bydgoska premiera i rola Contessy w Weselu Figara pod dyrekcją Marcina Sompolińskiego, w reżyserii Wojciecha Adamczyka.

W 2017 r. zadebiutowała w Operze Bałtyckiej w Gdańsku w premierze Nabucco w reżyserii Krzysztofa Babickiego, pod dyrekcją Warcisława Kunca.

Od 2017 r. związana jest z nowo powstałą Polską Operą Królewską w Warszawie. Na jej deskach przygotowała premiery Wesela Figara (2017 r.), Don Giovanni (2018 r.) i Straszny dwór S. Moniuszki (rola Hanny - 2018 r.), wszystkie w reżyserii Ryszarda Peryta.

Działalność koncertowa Gabrieli Kamińskiej w głównej mierze obejmuje koncerty oratoryjne. W swoim repertuarze ma kilkadziesiąt pozycji min. W.A. Mozart – Requiem, J. Haydn - Stworzenie świata, C. Orff – Carmina Burana, J. Elsner – Passio Domini Nostri Jesu Christi, W. Kilar – Missa Pro Pace. Z wielkim zaangażowaniem śpiewa zarówno pieśni, jak i arie operowe, oratoryjne, czy operetkowe, które prezentuje na recitalach i koncertach w kraju i za granicą. Od lat bierze udział w licznych projektach kompozytorskich oraz nagraniach fonograficznych, min. Don Procopio (Dynamic Italia). Obecnie zaangażowana jest także, w projekt La Voce di Soprano, z którym na wesoło promuje operową muzykę wokalną na deskach polskich filharmonii.

Artystka w swym repertuarze posiada główne partie sopranowe w następujących dziełach: Nabucco (Abigaille), Aida (Aida), Don Carlos (Elisabetta di Valois) G.Verdiego, Madama Butterfly (Cio-Cio-san) G.Pucciniego, Don Giovanni (Donna Anna), Wesele Figara (Hrabina), Idomeneo (Electra), Czarodziejski Flet ( Dama I, Dama II), W.A.Mozarta, Tancredi (Amenaide) G.Rossiniego, Jenufa (Jenufa) L.Janacka, Halka (Halka), Straszny Dwór (Hanna) S.Moniuszki, Zemsta nietoperza (Rozalinda), Baron cygański (Saffi) J.Straussa.

Współpracowała z takimi dyrygentami i reżyserami jak: Tadeusz Kozłowski, Tadeusz Wicherek, Andrzej Knapp, Mieczysław Nowakowski, Maciej Figas, Piotr Wajrak, Warcisław Kunc, Marcin Sompoliński, Dawid Runtz, Szymon Morus, Didier Talpain, Ruben Silva, Tadeusz Karolak, Zbigniew Graca, Paweł Kotla, Jose Maria Florencio, Ryszard Peryt, Maciej Prus, Włodzimierz Nurkowski, Wojciech Adamczyk, Waldemar Zawodziński, Jitka Stokalska, Natalia Babińska, Krzysztof Babicki.

 

Sławomir NABORCZYK

Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie dra hab. M. Moździerza i mgra T. Szlenkiera. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów u N. Shicoffa, E. Pessena, M. Rexrotha, I. Kłosińskiej, H. Łazarskiej, K. Rymarczyk, A. Kruszewskiego, L. Świdzińskiego, M. Robavsa oraz T. Koniecznego. Debiutował w 2011 r. rolą Basilia w „Weselu Figara” W.A. Mozarta podczas Operowego Forum Młodych w Operze Nova w Bydgoszczy. Na tej scenie kreował także postaci Kowala w „Krótkim życiu” M. de Falli i tytułowego „Studenta żebraka” K. Millöckera. Laureat VI Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. J. Kiepury w Krynicy-Zdroju (I nagroda i dwie specjalne), Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Operetkowej i Musicalowej w Krakowie (III nagroda, 2016), III Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. K. Jamróz w Busku-Zdroju (III nagroda), Międzynarodowego Konkursu Solowej Wokalistyki Sakralnej „Ars et Gloria” w Katowicach (nagroda specjalna, 2017) czy XII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Złote Głosy” w Warszawie (II nagroda, 2017). Absolwent Programu Kształcenia Młodych Talentów Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Występuje w Operze Śląskiej, Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, w Warszawskiej Operze Kameralnej oraz w Teatrze Muzycznym w Lublinie. Współpracuje z Sinfonią Varsovią, Filharmonia Śląską i Filharmonią Zabrzańską oraz zespołem Musica Viva (koncerty m.in. w Bremen, Lilienthal i Schwerin). W 2017 r. śpiewał partię Abdalla w koncertowym wykonaniu „Nabucca” G. Verdiego w Bremen. Współpracował z takimi dyrygentami, jak M.J. Błaszczyk, V. Kiradjiev, M. Figas, P. Wajrak, P. Sułkowski, S. Chrzanowski, M. Kluczyńska, A. Nagórka, Z. Rychert, W. Kunc, J. Wołosiuk, G. Chmura, M.M. Sompoliński czy M. Klauza.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu "Moniuszko 2019 - Promesa", realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

więcej Piątek, 8 listopada 2019 godz. 19:00
Stanisław Moniuszko w Słupsku - Śpiewnik domowy "drugi"

Stanisław Moniuszko w Słupsku - Śpiewnik domowy "drugi"

 20/15 zł.

Stanisław Moniuszk w Słupsku - Śpiewnik domowy "drugi"

Katarzyna MARCZEWSKA /sopran/

Piotr GRYNIEWICKI /tenor/

Anna MIKOLON /fortepian/

Andrzej ZBOROWSKI /słowo o muzyce/

Program:
Stanisław Moniuszko
 - wybrane pieśni ze "Śpiewników domowych", m.in.:
Modlitwa - O Mario bądź pozdrowiona, Triolet, Jaskółeczka, Złota rybka, Prząśniczka, Zosia, Krakowiaczek, Wezwanie do mazura, Grajek, Znaszli ten kraj, Szumi gaj, Pożegnanie, Sen, Stary Hulaka.

 

Katarzyna MARCZEWSKA /sopran/

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Karola Szymanowskiego w Płocku na wydziale wokalnym w klasie śpiewu u mgr Izabeli Denst-Szydłowskiej (2014). Studentka drugiego roku studiów magisterskich na wydziale wokalno-aktorskim w klasie śpiewu solowego prof. Bożeny Harasimowicz w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, gdzie ukończyła także trzyletnie studia licencjackie (2017). Otrzymuje stypendium rektorskie dla najwybitniejszych studentów. Umiejętności aktorskie w Alma Mater rozwijała pod okiem aktorów takich jak: Dorota Kolak, Marta Jankowska, Cezary Morawski, Dariusz Szymaniak.  Uczestniczyła w wokalnych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: Charlotte Lehman, Ewę Iżykowską, Olgę Pasiecznik. Jako solistka brała udział w wielu koncertach. Śpiewała m.in. podczas Gal Operowo- Operetkowych z Gdyńska Orkiestrą Symfoniczną pod batutą Piotra Jędrzejczyka. W ramach operowych projektów uczelnianych kreowała postać Beliny w operze Dydona i Eneasz H. Purcell’a (kwiecień 2018). Spektakl był wystawiony na deskach macierzystej uczelni. Wystąpiła także jako Melia w operze Apollo i Hiacynt W.A. Mozarta na scenie Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku (marzec 2019). Obie produkcje wykonane były pod kierownictwem muzycznym Przemysława Stanisławskiego i w reżyserii Dariusza Paradowskiego. Sopranistka czynnie uczestniczy w akcjach charytatywnych. Wielokrotnie śpiewała w domach pomocy społecznej na terenie Trójmiasta. Brała udział w koncertach organizowanych przez Lions Club Gedania. Była zapraszana jako gość specjalny do tego typu koncertów, jak np. Festiwal 3City Piano Days (2019). Ponadto śpiewała na różnych scenach. Słupskiej publiczności dała się poznać podczas Koncertu Pasyjnego wykonując partię solowego sopranu w Requiem J. Ruttera w towarzystwie Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara oraz chóru Iuventus Cantans pod batutą Maestro Rubena Silvy (kwiecień 2019). Z orkiestrą słupskiej filharmonii w okrojonym składzie wystąpiła także podczas II edycji Columbus Festiwalu Wiatru w Ustce (lipiec 2019).

 

Piotr GRYNIEWICKI /tenor/

Ukończył studia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Białymstoku na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie sztuki muzycznej I stopnia. Jest absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Białymstoku w klasie śpiewu solowego Przemysława Kummera. Brał udział w licznych warsztatach wokalnych prowadzonych m. in. przez Bogdana Makala, Urszulę Kryger, Ewę Vesin, Marka Rzepkę. W 2016 roku zdobył wyróżnienie na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Profesor Haliny Słonickiej w Suwałkach. Aktualnie jest studentem śpiewu solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Piotra Kusiewicza. Będąc na pierwszym roku studiów wziął udział w studenckiej premierze opery Henry Purcella Dydona i Eneasz (rola Marynarza). Wraz z zespołem Octava ensemble wystąpił w scenicznej produkcji Nabucco Giuseppe Verdiego w czerwcu 2018 roku oraz w Cyruliku Sewilskim Gioacchina Rossiniego w czerwcu 2019 roku w Filharmonii Podkarpackiej im. Artura Malawskiego w Rzeszowie. W grudniu 2018 roku jako chórzysta wziął udział w koncertach świątecznych w Bremen (Niemcy) pod batutą Nicolasa Hrudnika. Wraz z chórem Opery Bałtyckiej w Gdańsku wziął udział w wykonaniu Stabat Mater Karola Szymanowskiego. W maju 2019 roku wraz z Cappellą Gedanensis zaśpiewał solową partię tenorową w Kantacie na uroczysty dzień urodzin Króla Polski Augusta III. W swoim dorobku artystycznym posiada nagrania dla firmy fonograficznej Acte Préalable – wziął udział w nagraniu dwóch płyt CD z pieśniami Ottona Mieczysława Żukowskiego oraz Jerzego Gablenza.

 

Anna MIKOLON /fortepian/

Stypendystka Towarzystwa im. Fryderyka Chopina oraz Fundacji Sztuki Dziecka, laureatka I nagrody w Konkursie Muzyki Dawnej w Łodzi. Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku. Odbyła staż artystyczny w zakresie kameralistyki fortepianowej w UMFC w Warszawie. W 2016 r. uzyskała stopień doktora habilitowanego w dyscyplinie artystycznej - instrumentalistyka. Pedagog Akademii Muzycznej i nauczyciel dyplomowany SM II st. w Gdańsku. Pianista podczas wielu kursów mistrzowskich, często nagradzana jako akompaniator na konkursach. Autorka monografii: Język muzyczny Dymitra Szostakowicza jako forma osobistej wypowiedzi (dysertacja doktorska 2011) oraz Specyfika pracy pianisty-korepetytora wokalistów. Ma w swoim dorobku liczne publikacje i nagrania, m.in. twórczość fortepianową Z. Noskowskiego, J. Gablenza czy II sonatę fortepianową D. Szostakowicza. Prowadzi różnorodną działalność koncertową - kameralną i solową - współpracując zarówno z wokalistami, jak i z instrumentalistami (ponad 1000 koncertów w Polsce, Austrii, Danii, Rosji i Białorusi). Uczestniczy w sesjach artystyczno-naukowych i festiwalach muzycznych, takich jak: Gdańskie Lato Muzyczne - Chopin nad wodami Motławy, Gdański Festiwal Muzyczny, Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych, Gdynia Classica Nova, Sopockie Dni Sztuki Wokalnej, Sonosfera, Dobrodzień Classic Festival, Letnie Spotkania Kameralne w Drezdenku i Krzyżu Wlkp., Festiwal Muzyki Współczesnej Nowe Fale, Gdańskie Dni Wokalistyki, Muzyczne Dni Drozdowo-Łomża, Kalejdoskop Form Muzycznych i Festiwal Muzyki Sakralnej w Sopocie. Przez 11 lat była pianistą-korepetytorem solistów w Operze Bałtyckiej. W 2017 otrzymała Stypendium Kulturalne Miasta Gdańska.

 

Andrzej ZBOROWSKI /słowo o muzyce/

Urodzony w Łęgu Tarnowskim przeniósł się z rodzicami na Śląsk, gdzie odbył całą swą edukację: matura w Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Smolenia w Bytomiu, następnie Średnia Szkoła Muzyczna Braci Szafranków w Rybniku (w klasie śpiewu prof. Magdaleny Kosko). Studia na Wydziale Wokalnym w klasie prof. Ireny Lewińskiej w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Katowicach (dyplom w 1966 r.). Już w czasie studiów zaczął aktywnie uczestniczyć w życiu muzycznym, występując jako solista-śpiewak, a nieco później także jako prelegent. Bezpośrednio po ukończeniu studiów przez dwa lata był solistą Zespołu Madrygalistów Capellae Bydgostiensis Pro Musica Antiqua Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Brał udział w licznych festiwalach, m.in. w takich jak: Musica Antiqua Europae Orientalis w Bydgoszczy, Wratislavia Cantans, dwukrotnie Internazionales Jugend-Festspieltreffen w Bayreuth, Dni Kultury Polskiej w Kolonii, Festiwal Moniuszkowski w Kudowie-Zdroju Kołobrzeskie Wieczory Kameralne, Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, Międzynarodowy Festiwal Organowy w Koszalinie. W roku 1974 związał się z Filharmonią Koszalińską i nadal z nią stale współpracuje, jednocześnie gościnnie prowadzi koncerty w wielu instytucjach muzycznych kraju. W latach 1980-90 prowadził cykl radiowych audycji umuzykalniających w programie ogólnopolskim. Od przejścia na śpiewaczą emeryturę zajmuje się już wyłącznie słowem mówionym na koncertach, komentując ich repertuar, a przede wszystkim wprowadza w świat muzyki coraz to nowe roczniki młodzieży szkolnej w cyklach programowanych przez siebie koncertów umuzykalniających. Chętnie wykonuje partię narratora w bajce muzycznej „Piotruś i wilk” Sergiusza Prokofiewa. Jest miłośnikiem opery i jej propagatorem. Z licznych otrzymanych nagród i wyróżnień najwyżej ceni sobie Złotą Odznakę SPAM oraz Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu "Moniuszko 2019 - Promesa", realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

 

 

więcej Niedziela, 10 listopada 2019 godz. 12:00
„Najpiękniejsze Polskie Piosenki”

„Najpiękniejsze Polskie Piosenki”

 25/20 zł.

Najpiękniejsze Polskie Piosenki”

Orkiestra Słupska Sinfonietta zaprasza na koncert, który odbędzie się 11 listopada 2019 r. o godz. 17.00 w sali Filharmonii w Słupsku. Tym razem obchody Dnia Niepodległości uczci w nieco inny sposób. Zamiast pieśni patriotycznych, zagra koncert, pt. „Najpiękniejsze Polskie Piosenki”, podczas którego usłyszmy utwory znanych polskich artystów takich jak Marek Grechuta, Zbigniew Wodecki, Czerwone Gitary, Dżem, w aranżacjach Bohdana Jarmołowicza, Macieja Banachowskiego oraz Michała Krawczuna.

Towarzyszyć im będą wspaniali wokaliści: Kamila Lewicka, Roksana Białek, Mariusz Czajka oraz 4 słupskie chóry przygotowane przez Jolantę Otwinowską i Liliannę Zdolińską:

- Chór Państwowej Szkoły Muzycznej II st.

- Chór Młodzieżowy „Kantele” z I Liceum Ogólnokształcącego

- Dziecięco-młodzieżowy Chór „Fantazja” Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr II

- Chór Związku Nauczycielstwa Polskiego Academia Musica

 

Orkiestrę poprowadzi Maciej Banachowski oraz Michał Krawczun.

Bilety w cenie 25/20 zł do nabycia w kasie Filharmonii.

Zapraszamy! 

 

Chór PSM I i II stopnia im. Ignacego Paderewskiego w Słupsku.

Jest zespołem złożonym z uczniów szkoły. Od 2006 roku dyrygentem chóru jest Lilianna Zdolińska. W swoim repertuarze ma utwory religijne i świeckie. Zespół jest laureatem konkursów chóralnych. W Pomorskich Spotkaniach Chóralnych Szkół Muzycznych I stopnia w Gdańsku wielokrotnie zdobył I miejsce. W Konkursie Chórów Pomerania Cantat w Słupsku zdobył I miejsce (2016) oraz II miejsce (2018). Wielokrotnie koncertował z Orkiestrą Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica i Słupską Sinfoniettą oraz Orkiestrą PSM I i II stopnia. Chór bierze udział w koncertach z okazji świąt religijnych i patriotycznych.

 

Chór KANTELE

Powstał w 1987 roku z inicjatywy pierwszej dyrygent chóru - Zofii Kurowskiej. Po kilku latach prowadzenie chóru objął Roman Drozd, a następnie obecna dyrygent chóru, Jolanta Otwinowska. Kantele mają na swoim koncie wiele sukcesów i wyróżnień, takich jak ich najnowsze osiągnięcia:

- srebro na międzynarodowym festiwalu chóralnym w Magdeburgu w 2015 r.

- dwa srebra na międzynarodowym festiwalu pieśni chóralnej w Międzyzdrojach w 2018 r

- Grand Prix na konkursie Pomerania Cantat 2018

- Grand Prix i nagrodę finansowa na konkursie Pomerania Cantat 2019

 

Chór FANTAZJA

Powstał w 1980 r. przy dawnej Szkole Podstawowej Nr 5 w Słupsku. Obecnie chór działa przy II Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Adama Mickiewicza. Założycielem i dyrygentem chóru jest ceniona i znana w środowisku Lilianna Zdolińska.

Członkami chóru są uczniowie II LO oraz uczniowie wielu słupskich szkół. Repertuar chóru jest zróżnicowany. Obejmuje muzykę sakralną i świecką a’cappella jak i z towarzyszeniem fortepianu, organów oraz orkiestry symfonicznej. Chór Fantazja uświetnia uroczystości szkolne. Ponadto prowadzi działalność koncertową w Słupsku. Bierze udział w koncertach z okazji świąt narodowych i religijnych, w uroczystościach miejskich, w cyklicznych koncertach charytatywnych na rzecz Hospicjum Miłosierdzia Bożego w Słupsku, w koncertach dla środowiska. Od wielu lat chór współpracuje z Orkiestrą Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica, wykonując wielkie dzieła wokalno-instrumentalne oraz z Orkiestrą Słupska Sinfonietta. Chór jest zdobywcą głównych nagród w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach i festiwalach. Do najważniejszych należą: czterokrotnie Nagroda Grand Prix (1998, 2003, 2006, 2015), piętnaście Złotych i trzy Srebrne Kamertony, pięciokrotnie Puchar Ministra Edukacji Narodowej, czterokrotnie Puchar Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Ogólnopolskim Konkursie Chórów a’Cappella Dzieci i Młodzieży w Bydgoszczy, Złoty żagiel w Ogólnopolskim Festiwalu Pieśni o Morzu w Wejherowie, Grand Prix oraz dwukrotnie Kaszubska Kluka w Festiwalu Pieśni Kaszubskiej w Słupsku, II miejsce w Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym w Montreux w Szwajcarii, II miejsce w III Światowej Olimpiadzie Chóralnej w Bremen – Niemcy, nagroda za najlepszy debiut w Ogólnopolskim Turnieju Legnica Cantat w Legnicy, II miejsce w Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym (2016) w Międzyzdrojach, Nagroda Główna, Złoty Dyplom i Laur Moniuszkowski w Bałtyckim Konkursie Pomerania Cantat (2016, 2018). W 2002 r. chór śpiewał św. Janowi Pawłowi II w Watykanie.

Chór koncertował : w Finlandii ( trzykrotnie ), Niemczech, Białorusi, Słowacji, Austrii, Szwajcarii, we Włoszech, na Litwie, Łotwie i w Belgii. Jest członkiem Polskiej i Światowej Federacji Pueri Cantores oraz Polskiego Związku Chórów i Orkiestr, od którego za zasługi został odznaczony Złotą Odznaką Honorową. W 2005 r. Rada Miejska w Słupsku przyznała chórowi Medal za Zasługi dla Miasta Słupska.

 

 

Chór ACADEMIA MUSICA

Powstał w 2005 r w Słupsku z inicjatywy obecnej dyrygentki Jolanty Otwinowskiej. Początki działalności zespołu były niezwykle trudne, szczególnie z powodu znikomej ilości chętnych miłośników śpiewu chóralnego. Dopiero od 2009 r chór pracuje regularnie nad repertuarem, a ilość jego członków sukcesywnie powiększa się. Wśród chórzystów są nie tylko nauczyciele lecz reprezentanci różnych zawodów : urzędnicy, lekarze, mikrobiolodzy, leśnicy, inżynierowie. Chór ma swoim koncie sukcesy związane z uczestnictwem w wielu konkursach chóralnych m.in. :

  • Brązowy Dyplom w VI Ogólnopolskim Konkursie Ars Liturgica w Gnieźnie w 2014 r

  • Złote Pasmo w kategorii chórów świeckich na IV Ogólnopolskim Festiwalu Pieśni Maryjnej Ave Maria we Chojnicach oraz Nagroda Burmistrza Chojnic dla Jolanty Otwinowskiej - wyróżniającego się Dyrygenta w tymże  festiwalu w 2015 r

  • Srebrny Dyplom w konkursie Pomerania Cantat w Słupsku w 2016 r

  • Srebrny Dyplom w VII Ogolnopolskim Konkursie Ars Liturgica w Gnieźnie w 2016 r

  • Srebrny Dyplom w konkursie Pomerania Cantat w Słupsku w 2018 r

  • Srebrny Dyplom w VIII Ogólnopolskim Konkursie Ars Liturgica w Gnieźnie w 2018 r

  • Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym Muzyki Adwentowej i Świątecznej w Sopocie w 2018 r

  • Nagroda finansowa i Laur Moniuszkowski za najlepsze wykonanie utworu St. Moniuszki ma konkursie Pomerania Cantat w 2019 r

 

Chór, w swoim rodzinnym mieście Słupsku, wielokrotnie uświetniał lokalne uroczystości, brał udział w koncertach charytatywnych oraz występował z Orkiestrą Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara

więcej Poniedziałek, 11 listopada 2019 godz. 17:00
Prelekcja pt. "Znaczenie muzyki Stanisława Moniuszki w kontekście Opery Narodowej w Europie"

Prelekcja pt. "Znaczenie muzyki Stanisława Moniuszki w kontekście Opery Narodowej w Europie"

10 zł.
Prelekcja pt. "Znaczenie muzyki Stanisława Moniuszki w kontekście Opery Narodowej w Europie"
 
dr Ignacy ZALEWSKI / prelegent/
 
Stanisław Moniuszko jest, obok Fryderyka Chopina, najbardziej znanym polskim kompozytorem - przynajmniej w świadomości statystycznego Polaka. Jest też kompozytorem znanym z dwóch oper i najwyżej kilku pieśni. Mimo że oper i operetek napisał kilkanaście, a pieśni prawie trzysta. Większość z nich jest zapomniana, a krytyczna opinia znacznej części polskiego środowiska muzycznego na temat muzyki i samej osoby Moniuszki (m. in. jego wykształcenia) nie pomagała w docenieniu jego dorobku. Na przestrzeni dziesięcioleci zarzucano autorowi Halki zacofanie, braki w edukacji, wąskie horyzonty czy "łzawy sentymenalizm". W 2019 roku, w 200. rocznicę urodzin kompozytora wspólnie zastanowimy się, kim tak naprawdę był Stanisław Moniuszko, jaka naprawdę jest jego muzyka i jej znaczenie w historii muzyki polskiej i europejskiej. Dlaczego warto go docenić, a jego muzykę (i to nie tylko fragmenty Halki, Strasznego Dworu czy uwerturę Bajka) - wykonywać znacznie częściej niż do tej pory. 

dr. Ignacy ZALEWSKI (ur. 21.09.1990), kompozytor, dyrygent, popularyzator wiedzy o polskiej muzyce poważnej. Laureat kilkunastu nagród na międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach kompozytorskich. Autor kilkunastu utworów symfonicznych, kilkudziesięciu kameralnych oraz wielu solowych, wokalnych i wokalno-instrumentalnych. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina (2009-2014) w klasie kompozycji Marcina Błażewicza, obecnie wykładowca (adiunkt) macierzystej uczelni. Doktor sztuki muzycznej (2015). Warsztat kompozytorski rozwijał podczas indywidualnych lekcji mistrzowskich u prof. Krzysztofa Pendereckiego (2014) oraz podczas licznych kursów kompozytorskich prowadzonych m.in. przez prof. Wolfganga Rihma czy prof. Lowella Liebermanna.

Muzyka Ignacego Zalewskiego wykonywana była przez liczne orkiestry m.in. Trondheim Symphony Orchestra, Orkiestrę Symfoniczną Radia i Telewizji Słowenii, Orkiestrę Kameralną Filharmonii Lwowskiej, Polską Orkiestrę Radiową, Polską Orkiestrę Sinfonia Iuventus, czy orkiestry symfoniczne Filharmonii Łódzkiej, Lubelskiej, Opolskiej, Świętokrzyskiej pod batutą takich dyrygentów jak Jessica Cottis, Marzena Diakun, Jacek Kaspszyk, Wojciech Michniewski, Janusz Przybylski, Paweł Przytocki, Jacek Rogala, Dawid Runtz czy Piotr Sułkowski.

Muzyka Ignacego Zalewskiego została dotychczas zarejestrowana na 12 płytach CD. Jego kompozycje były wykonywane w najważniejszych polskich salach koncertowych oraz za granicą, m.in. w Niemczech, Rosji, Norwegii, Szwajcarii, Estonii, na Węgrzech, na Słowenii, na Ukrainie, a także w Japonii, Singapurze i Wietnamie.

Ignacy Zalewski pisał na zamówienie Teatru Wielkiego-Opery Narodowej, Festiwalu „Nowe Epifanie” w Warszawie, Międzynarodowego Festiwalu Tradycji i Awangardy „Kody” w Lublinie, Związku Kompozytorów Polskich, TVP Kultura i wielu innych. Jest także autorem muzyki do kilkunastu spektakli teatralnych słuchowisk radiowych.

Od 2010 roku Ignacy Zalewski zajmuje się dyrygenturą, specjalizując się w repertuarze najnowszym. W latach 2013-2018 był dyrygentem zespołu muzyki współczesnej Hashtag Ensemble, z którym występował na najważniejszych polskich festiwalach muzyki nowej.

Od 2018 roku jest dyrygentem zespołu Chopin University Modern Ensemble, który – tylko w pierwszym roku działalności – dokonał prawykonań 10 utworów.
Obecnie przygotowywana jest debiutancka płyta zespołu.

Ignacy Zalewski zajmuje się także działalnością popularyzatorską, w Polskim Radiu RDC prowadzi od 2018 roku autorską audycję „Nie tylko Chopin”, poświęconą polskiej muzyce poważnej, prowadzi także poświęcone jej wykłady. Regularnie czynnie uczestniczy w konferencjach naukowych poświęconych muzyce klasycznej. Jest autorem szeregu publikacji z zakresu historii i estetyki muzyki.

Od 2018 roku zasiada w Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Autorów ZAiKS oraz jest członkiem Rady Młodych Naukowców – organu doradczego Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu "Moniuszko 2019 - Promesa", realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

 

 

więcej Wtorek, 26 listopada 2019 godz. 18:00
Wojciech Kilar Przestrzenie. Muzyka Filmowa.

Wojciech Kilar Przestrzenie. Muzyka Filmowa.

 40/35/karnet80 zł.

Festiwal Wojciech Kilar Przestrzenie. Muzyka filmowa.

Krystyna Danilecka - Wojewódzka, Prezydent Miasta Słupska objęła Honorowym Patronatem Festiwal Wojciech Kilar Przestrzenie.  

Małgorzta KNEĆ-AJDUKIEWICZ / sopran / 

Piotr SUŁKOWSKI / dyrygent/

Program:

Wojciech Kilar :

między innymi muzyka z filmów "Pan Tadeusz", "Pianista", "Trędowata", "Zazdrość i medycyna", "Dziewiąte wrota".

Małgorzata KNEĆ-AJDUKIEWICZ

Jest absolwentką warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego (Wydział Wokalno-Aktorski). Ukończyła wiele kursów mistrzowskich zarówno w kraju, jak i za granicą prowadzonych przez wybitnych artystów i pedagogów, takich jak: Helena Łazarska (Wiedeń), Grace Bumbry (Salzburg, Warszawa), Kaludi Kaludow (Bułgaria), Andre Orlovitz (Kopenhaga), Maria Fołtyn (Warszawa). Dwukrotnie brała udział w letnich zajęciach Sommerakademie Mozarteum w Salzburgu, gdzie uczestniczyła również w koncertach.

Artystka jest laureatką III Nagrody na Konkursie E. Griega w Gdańsku, Nagrody specjalnej na Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju oraz laureatką Kursu Mistrzowskiego prowadzonego przez Grace Bumbry w Warszawie. W roku 2009 artystka wzięła udział w konkursie wokalnym, organizowanym przez Stowarzyszenie Arena di Verona przy współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Pedagogów Śpiewu na główne partie w operze Turandot G. Pucciniego, gdzie wygrała polskie eliminacje wykonując partię Turandot.

Przez wiele lat współpracowała z Operą Śląską w Bytomiu, gdzie wielokrotnie występowała w roli Abigaille (Nabucco G. Verdiego), Aidy (Aida G. Verdiego) w Polsce, Szwajcarii, Francji, Niemczech, a także z Operą Krakowską, Operą na Zamku w Szczecinie, Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Narodową w Warszawie, Operą Nova w Bydgoszczy, występując w takich przedstawieniach operowych, jak: G. Verdi Aida – Aida, G. Verdi Nabucco – Abigaille, Pietro Mascagni Rycerskość wieśniacza – Santuzza, S. Moniuszko Halka – Halka, B. Britten Gwałt na Lukrecji – Chór Żeński, Lehar Kraina Uśmiechu – Liza. Prowadzi działalność koncertową w kraju i za granicą.

Artystka uczestniczyła w międzynarodowych festiwalach (Wratislavia Cantans, Gaude Mater, Viva il Canto, m. A. Didura w Sanoku, Pieśni Europejskiej, Polish Festiwal na Jersey), oraz koncertach oratoryjnych, galach operowych w kraju i za granicą. Z powodzeniem prowadzi również działalność pedagogiczną. W 2006 roku była asystentką w klasie Marii Fołtyn podczas Kursu Interpretacji dla kandydatów na VI Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. S. Moniuszki zorganizowanym w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. W 2016 w Teatrze Powszechnym sprawowała opiekę wokalną przy przedstawieniu Wściekłość w reż. M. Kleczewskiej oraz w Teatrze Syrena w Warszawie przy Spaghetti Poloneze.

Małgorzata Ajdukiewicz jest także społecznie zaangażowanym animatorem kultury. W maju 2010 roku artystka otrzymała Dyplom Uznania przyznany przez Związek Artystów Scen Polskich za całokształt pracy artystycznej. Odtwarzała też role śpiewaczek w takich filmach, jak Papusza (2013), Bodo (2015), Piłsudski (2019).

 

Piotr SUŁKOWSKI

Dyrektor naczelny i artystyczny Warmińsko - Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie. Posiada ogromne doświadczenie operowe, zdobyte w czasie wieloletniej pracy dyrygenta, a potem dyrektora artystycznego w Operze Krakowskiej oraz w Wildwood Festival Opera Orchestra AR (USA), którego był dyrektorem muzycznym. Przygotował wiele premier operowych, w tym kilka prawykonań. Między innymi w 2007 r. podczas Festiwalu Muzyki Polskiej, w ramach obchodów Roku Szymanowskiego we współpracy z PWM dokonał światowego prawykonania nieznanej operetki K. Szymanowskiego Loteria na mężów czyli narzeczony nr 69. Zrealizowany przez P. Sułkowskiego w 2004 r. w Krakowie Gwałt na Lukrecji B. Brittena został uznany na Bydgoskim Festiwalu Operowym za najlepszy spektakl roku. Współtwórca Krakowskiej Opery Kameralnej, z którą zrealizował kilka produkcji. W latach 2008-09 pracował jako zastępca dyrektora Chóru Polskiego Radia w Krakowie, był kierownikiem muzycznym Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej (2009 - 2011), a także pierwszym gościnnym dyrygentem Signature Symphony Orchestra (2008 - 2014) w Tulsa (USA).

Współpracuje z wieloma orkiestrami w kraju i zagranicą. W 2018 poprowadził specjalny, poświęcony muzyce polskiej koncert z Buffalo Philharmonic Orchestra, a także jeden z koncertów Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego z okazji 85. urodzin kompozytora. Zajmuje się również pracą dydaktyczną na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, gdzie prowadzi klasę dyrygentury. Od 1993 do 2016 roku dyrygent orkiestry POSM im. F. Chopina w Krakowie, z którą we Francji realizował programy edukacyjne dla francuskiej młodzieży. Pomysłodawca i dyrektor artystyczny Festiwalu Barbakan, odbywającego się w okresie letnim w Krakowie. W 2008 roku, w ramach Festiwalu Rozstaje poprowadził jubileuszowy koncert na Rynku Głównym w Krakowie z G. Zamfirem. W 2010 r. koncertem w kościele św. Piotra i Pawła w Krakowie zainaugurował działalność Fundacji Panteon Narodowy. Zrealizował nagranie z muzyką B. Chajdeckiego do serialu historycznego Czas Honoru.

W 2010 roku, w Pampelunie (Hiszpania), na zaproszenie Coro Premier Ensamble De La A.G.A.O, przygotował premierę Carmen G.Bizeta wraz z Orquesta Sinfonica de Navarra. W 2010 wraz z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej zrealizował międzynarodowy projekt operowy Fidelio - ofiarom holokaustu - L.v. Beethovena, a przedstawione w kilku miastach w Polsce spektakle uzyskały bardzo dobre recenzje m.in. w prestiżowym, angielskim czasopismie Opera. W 2011 roku z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej odbył podróż koncertową do Hiszpanii, gdzie w Bilbao i w Pampelunie pod jego kierownictwem przygotowano spektakle Tosca G. Pucciniego. Rok później z tą samą orkiestrą oraz solistą E. Kunzem zainaugurował w Filharmonii Narodowej w Warszawie cykl „Wielkie koncerty fortepianowe”. W 2011 uzyskał tytuł doktora, w 2015 doktora habilitowanego sztuki muzycznej, a w 2017 profesora nadzwyczajnego. W 2016 roku poprowadził koncerty ze zwycięzcami Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. H. Wieniawskiego w Olsztynie, Łodzi, Warszawie oraz podczas Międzynarodowego Festiwalu Skrzypcowego w St. Petersburgu wraz z M. Vengerovem. Podejmuje wiele działań propagujących twórczość Feliksa Nowowiejskiego. W ramach obchodu Roku Feliksa Nowowiejskiego 2016 wykonał z Orkiestrą Filharmonii Warmińsko – Mazurskiej, Górecki Chamber Choir koncerty z oratorium "Quo Vadis" w Krakowie, Barczewie, a taże w Warszawie. W Filharmonii Narodowej w w/w projekcie wystąpili wybitni soliści: Aleksandra Kurzak, Artur Ruciński oraz Rafał Siwek, z którymi dokonano pierwszego, studyjnego nagrania fonograficznego.

Od 2012 - 2016 roku członek Rady Programowej Radia Olsztyn. Członek Kapituły Nagrody im. Biskupa Ignacego Krasickiego. Otrzymał wraz z orkiestrą Warmińsko – Mazurskiej Filharmonii Statuetkę św. Jakuba w dziedzinie kultura za rok 2012 za widowisko taneczno – muzyczne Dziadek do orzechów P. Czajkowskiego. W 2013 roku Warmińsko-Mazurski Klub Biznesu, za działalność artystyczną i popularyzowanie muzyki klasycznej wśród mieszkańców regionu Warmii i Mazur, przyznał mu tytuł i statuetkę Osobowość Warmii i Mazur w kategorii kultura. Od 2014 wiceprzewodniczący Zarządu Zrzeszenia Filharmonii Polskich. W 2014 roku prowadzona przez P. Sułkowskiego Filharmonia Warmińsko – Mazurska otrzymała statuetkę Laur „Najlepszym z Najlepszych” za sukcesy i osiągnięcia na skalę ogólnopolską i międzynarodową za promocję Warmii i Mazur w 2013 roku. Uhonorowany Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2014), statuetką Pegaza za" twórcze osiągnięcia w dziedzinie kultury Warmii i Mazur"(2015), a także Srebrnym Krzyżem Zasługi (2016). W 2017 roku otrzymał Nagrodę imienia F. Nowowiejskiego w kategorii kultura. Członek Rady Artystycznej Polskiej Orkiestry Sinfonii Iuventus. Koordynator Regionalny Regionu Warmii i Mazur do spraw organizacji obchodów 200. rocznicy urodzin Stanisława Moniuszki.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

więcej Piątek, 29 listopada 2019 godz. 19:00
Wojciech Kilar Przestrzenie. Muzyka oratoryjna.

Wojciech Kilar Przestrzenie. Muzyka oratoryjna.

30/25/karnet80 zł.

Festiwal Wojciech Kilar Przestrzenie. Muzyka oratoryjna.

Krystyna Danilecka - Wojewódzka, Prezydent Miasta Słupska objęła Honorowym Patronatem Festiwal Wojciech Kilar Przestrzenie.  

 

Małgorzta KNEĆ-AJDUKIEWICZ / sopran / 

Ruben SILVA / dyrygent/

Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej / przygotowanie chóru Mariusz Mróz /

Program:

Wojciech Kilar : Exodus, Angelus, Victoria

 

Małgorzata KNEĆ-AJDUKIEWICZ 

Jest absolwentką warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego (Wydział Wokalno-Aktorski). Ukończyła wiele kursów mistrzowskich zarówno w kraju, jak i za granicą prowadzonych przez wybitnych artystów i pedagogów, takich jak: Helena Łazarska (Wiedeń), Grace Bumbry (Salzburg, Warszawa), Kaludi Kaludow (Bułgaria), Andre Orlovitz (Kopenhaga), Maria Fołtyn (Warszawa). Dwukrotnie brała udział w letnich zajęciach Sommerakademie Mozarteum w Salzburgu, gdzie uczestniczyła również w koncertach.

Artystka jest laureatką III Nagrody na Konkursie E. Griega w Gdańsku, Nagrody specjalnej na Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju oraz laureatką Kursu Mistrzowskiego prowadzonego przez Grace Bumbry w Warszawie. W roku 2009 artystka wzięła udział w konkursie wokalnym, organizowanym przez Stowarzyszenie Arena di Verona przy współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Pedagogów Śpiewu na główne partie w operze Turandot G. Pucciniego, gdzie wygrała polskie eliminacje wykonując partię Turandot.

Przez wiele lat współpracowała z Operą Śląską w Bytomiu, gdzie wielokrotnie występowała w roli Abigaille (Nabucco G. Verdiego), Aidy (Aida G. Verdiego) w Polsce, Szwajcarii, Francji, Niemczech, a także z Operą Krakowską, Operą na Zamku w Szczecinie, Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Narodową w Warszawie, Operą Nova w Bydgoszczy, występując w takich przedstawieniach operowych, jak: G. Verdi Aida – Aida, G. Verdi Nabucco – Abigaille, Pietro Mascagni Rycerskość wieśniacza – Santuzza, S. Moniuszko Halka – Halka, B. Britten Gwałt na Lukrecji – Chór Żeński, Lehar Kraina Uśmiechu – Liza. Prowadzi działalność koncertową w kraju i za granicą.

Artystka uczestniczyła w międzynarodowych festiwalach (Wratislavia Cantans, Gaude Mater, Viva il Canto, m. A. Didura w Sanoku, Pieśni Europejskiej, Polish Festiwal na Jersey), oraz koncertach oratoryjnych, galach operowych w kraju i za granicą. Z powodzeniem prowadzi również działalność pedagogiczną. W 2006 roku była asystentką w klasie Marii Fołtyn podczas Kursu Interpretacji dla kandydatów na VI Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. S. Moniuszki zorganizowanym w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. W 2016 w Teatrze Powszechnym sprawowała opiekę wokalną przy przedstawieniu Wściekłość w reż. M. Kleczewskiej oraz w Teatrze Syrena w Warszawie przy Spaghetti Poloneze.

Małgorzata Ajdukiewicz jest także społecznie zaangażowanym animatorem kultury. W maju 2010 roku artystka otrzymała Dyplom Uznania przyznany przez Związek Artystów Scen Polskich za całokształt pracy artystycznej. Odtwarzała też role śpiewaczek w takich filmach, jak Papusza (2013), Bodo (2015), Piłsudski (2019).

 

Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej

 

AChPG powstał w 1965 r. Członkami zespołu od zawsze są studenci Politechniki Gdańskiej których łączy wspólna pasja śpiewu chóralnego. Kierownictwo artystyczne Akademickiego Chóru Politechniki Gdańskiej sprawowali kolejno Dyrygenci: Andrzej Lewandowski (1965-1980), Jan Łukaszewski (1980-1992), oraz obecnie Mariusz Mróz (od 1992). W latach 1992-2017 Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej sięga po najwyższe laury na rozmaitych konkursach krajowych w Rumii, Szczecinie, Hajnówce, Łodzi, Bydgoszczy, Białymstoku, Legnicy, Bielsku-Białej, Barczewie, Rimini. Politechnika Gdańska chwaliła się swoim zespołem za granicą – chórzyści mieli okazję występować podczas festiwali i konkursów chóralnych w Niemczech, Hiszpanii, Belgii, Austrii, Danii, Estonii, Czechach, na Litwie i na Węgrzech, we Włoszech, Francji, Szwajcarii oraz w Meksyku.

 

Najważniejszymi osiągnięciami zespołu w ostatnich latach były:

  • Międzynarodowy Konkurs Chóralny w Rimini – srebrny medal w kategorii chórów mieszanych oraz brązowy medal w kategorii muzyki sakralnej, 2018

  • Ogólnopolski Turniej Chórów „Legnica Cantat 48” w Legnicy – drugie miejsce, 2017

  • XXIII Ogólnopolski Festiwal Pieśni o Morzu – złoty dyplom i 3 miejsce, Wejherowo 2017

  • Ogólnopolski Turniej Chórów „Legnica Cantat 47” w Legnicy – złoty dyplom, 2016

  • Jubileuszowy XXXV Międzynarodowy Festiwal Muzyki Cerkiewnej „Hajnówka 2016” w Białymstoku – 1 miejsce w kat. chórów amatorskich świeckich, 2016

  • 27 Międzynarodowy Festiwal i Konkurs Chóralny im. Ks. Ormińskiego w Rumii – 1 miejsce w kat. chórów mieszanych, złoty dyplom, 2015

  • 2 Ogólnopolski Przegląd Chórów Akademickich „Święty Krzyż” w Kielcach – Grand Prix przeglądu, nagroda specjalna rektora Uniwersytetu Muzycznego w Warszawie, 2015

  • 6 Festiwal i Konkurs Chóralny Ars Liturgica w Gnieźnie – złoty dyplom i nagroda specjalna Marszałka Województwa Wielkopolskiego, 2014

  • 53’ Festiwal i Konkurs Chóralnym “Seghizzi” w Gorizii (Włochy) – złoty dyplom w kat. muzyki współczesnej, 2014

  • 13 Międzynarodowy Festiwal i Konkurs Chóralny im. Felixa Nowowiejskiego w Barczewie – złoty dyplom, 2014

  • 25 Międzynarodowy Festiwal i Konkurs Chóralny im. Ks. Ormińskiego w Rumii – 1 miejsce w kat. chórów mieszanych, złoty dyplom, 2013

  • Festiwal i Konkurs Chóralnym “Canco Meditterania” w Lloret de Mar i Barcelonie – grand prix i złote medale we wszystkich kategoriach (muzyka współczesna, folklor i muzyka katalońska), 2013.

 

Poza startami w konkursach Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej koncertuje z repertuarem a cappella oraz angażuje się w rozmaite projekty dotyczące wykonań większych dzieł muzycznych wraz z orkiestrami i solistami z całego Pomorza. Do wykonań takich należą między innymi ‘Missa Pro Pace’ Wojciecha Kilara, ‘Nieszpory’ Józefa Zeidlera, ‘Msza Koronacyjna’ oraz ‘Requiem d­moll’ Wolfganga Amadeusza Mozarta, ‘Oratorium Christus’ F. Liszta, "Magnificat" Johna Ruttera czy "Quo Vadis" Feliksa Nowowiejskiego. Chór współpracował m. innymi. z takimi zespołami jak Orkiestra Filharmonii Słupskiej “Sinfonia Baltica”, Orkiestra Filharmonii Bałtyckiej, Gdyńska Orkiestra Barokowa “Sinfonia Nordica”. O rozwój umiejętności wokalnych zespołu dba profesjonalny nauczyciel śpiewu i solistka operowa – Magdalena Lewandowska. Akademicki Chór Politechniki Gdańskiej wydał w 2014 r. płytę o tytule: „Misica Sacra” Prezentuje ona przekrojowy repertuar muzyki sakralnej a cappella zarówno polskich jak i zagranicznych kompozytorów. Między innymi: Wacław z Szamotuł, Feliks Nowowiejski, B. Kaczorowski, G.D. Bardos, M. Lauridsen, Szymon Godziemba­Trytek. W styczniu 2017 r. Chór nagrał nową płytę we współpracy z kompozytorem Markiem Kuczyńskim, saksofonistą Adamem Wendtem oraz wiolonczelistą Janem Lewandowskim, która obejmuje trzyczęściowy utwór „Canticum Canticorum” autorstwa M. Kuczyńskiego.

Wszelkie informacje zawsze na:

www.chor.pg.gda.pl

www.facebook.com/achpg

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

więcej Sobota, 30 listopada 2019 godz. 20:00
Wojciech Kilar Przestrzenie. Muzyka symfoniczna.

Wojciech Kilar Przestrzenie. Muzyka symfoniczna.

 40/35/karnet80 zł.

Festiwal Wojciech Kilar Przestrzenie. Muzyka symfoniczna.

Krystyna Danilecka - Wojewódzka, Prezydent Miasta Słupska objęła Honorowym Patronatem Festiwal Wojciech Kilar Przestrzenie.  

 

Marek SZLEZER / fortepian / 

Ruben SILVA / dyrygent/

 

Program:

Wojciech Kilar : Uwertura uroczysta, I Koncert fortepianowy , September Symphony

 

Marek SZLEZER 

Urodził się w 1981 roku w Krakowie, naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku lat pięciu. Następnie kontynuował ją w szkołach muzycznych I i II stopnia u Krystyny Adamskiej, Jerzego Łukowicza i Stefana Wojtasa. W latach 1994-2000 pobierał naukę w „Ecole Normale de Musique de Paris „A.Cortot”” we Francji w klasie fortepianu prof. Marcelli Crudeli zakończoną otrzymaniem „Diplome Superieure de Concertiste”. W roku 2004 ukończył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Ewy Bukojemskiej uzyskując dyplom z odznaczeniem. W tym samym roku otrzymał stypendium królewskie na studia podyplomowe w Chapelle Musicale Reine Elizabeth w Brukseli w klasie A. Rahmana El-Bachy, które ukończył czerwcu 2005 roku z wyróżnieniem otrzymując tytuł „Master after Master”. W roku 2015 otrzymał tytuł doktora habilitowanego. Obecnie prowadzi własną klasę fortepianu na Akademii Muzycznej w Krakowie.

 

Jego karierę pianistyczną zainicjowało zdobycie w wieku lat 12 grand prix na IV Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Rzymie w 1993. Od tego czasu artysta prowadzi aktywne życie koncertowe w kraju i zagranicą. Był wielokrotnym stypendystą Ministerstwa Kultury, fundacji „A.Roussel” i "Amical" we Francji,  “Fundacji Promocji Talentu” oraz Fundacji YAMAHA. Uczestniczył w kursach mistrzowskich m.in.: D. Bashkirova, A.Ciccoliniego, E.Mogilevskiego, V.Banfielda, M.Presslera, D.Merlet, J.Vanden-Eydena i H.Czerny-Stefańskiej. Występował pod batutą dyrygentów takich jak: P.Borkowski, Ł.Borowicz, T.Bugaj, W.Czepiel, J.M.Florencio, P.Kotla, M.Nałęcz-Niesiołowski, M.Pijarowski, Z.Rychert, A.Wit, T.Wojciechowski. Ceniony za swoje interpretacje dzieł Fryderyka Chopina otrzymał m.in I miejsce w konkursie stypendialnym Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie, III na Międzynarodowym Konkursie chopinowskim w Mariańskich Łaźniach, nagrodę specjalną Wydania Narodowego Dzieł Wszystkich Fryderyka Chopina a także wiele innych nagród na renomowanych międzynarodowych konkursach pianistycznych. Jego recital otwierał 56. festiwal chopinowski w Dusznikach Zdroju. Miał także zaszczyt wykonywać recital na oryginalnym fortepianie Chopina w muzeum Collegium Maius Uniwersytetu Jagiellońskiego w noc wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. W marcu 2015 roku z okazji 205. rocznicy urodzin kompozytora wystąpił z koncertem w nowojorskiej Carnegie Hall.

 

Ma na swoim koncie liczne światowe i polskie prawykonania utworów współczesnych (m.in. kwartetu Marka Stachowskiego „Mirroir du Temps” oraz dedykowanych mu utworów: Z.Bujarskiego, M.Chyrzyńskiego, M.Jabłońskiego, K.Meyera, M. Negreya, T.J. Opałki, A.Walacińskiego i W.Widłaka). W trakcie swoich studiów brał udział w klasie interpretacji dzieł kameralnych prof. Krzysztofa Pendereckiego, przygotowując utwory pod kierunkiem kompozytora w Akademii Muzycznej w Krakowie. Występował w takich salach jak: Carnegie Hall, Concertgebouw, Palais des Beaux-Arts, Wigmore Hall, St.Martin-in-the-fields, Salle Cortot, Seoul Arts Center, NCPA w Mumbaju i Palacio de Bellas Artes w Meksyku. W 2005 roku na koncercie inaugurującym powstanie fundacji im. Królowej Elżbiety wykonywał koncert Mozarta z English Chamber Orchestra. Nagrywał dla Radia i Telewizji wielu krajów europejskich. Jest aktywnie zaangażowany w promocję muzyki polskiej w kraju i zagranicą dokonując licznych odkryć i prawykonań utworów kompozytorów polskich XIX i XX wieku. Dzięki jego inicjatywie doszło m.in. do wydania i prawykonania Koncertu fortepianowego na lewą rękę Aleksandra Tansmana oraz dzieł Jadwigi Sarneckiej. Współpracuje z Polskim Wydawnictwem Muzycznym. Od roku 2013 jest również redaktorem edycji dzieł fortepianowych kompozytorów polskich dla wydawnictwa Eufonium, gdzie był autorem pierwszych wydań zbiorowych utworów m.in. Aleksandra Zarzyckiego, Juliusza Wertheima i Eugeniusza Pankiewicza.

 

Prowadził wykłady oraz występował z koncertami na wielu prestiżowych uczelniach m.in. Cambridge University, Indiana University Bloomington, University of Chicago, University of Southern California, UNAM, UNICAMP, Uniwersytecie Sao Paulo, Konserwatorium Królewskim w Brukseli. Wydał wiele płyt kompaktowych, m.in. dla firm Warner, DUX, EMI, Amadeus i Moderato Classics z muzyką solową i kameralną zbierając przychylne recenzje w prestiżowych magazynach i czasopismach (m.in. Gramophone, Diapason, Kulturspiegel, Klassik, The Strad, Pizzicato, Fanfare, American Record’s Guide). Otrzymał za nie wiele prestiżowych nagród m.in.: dwukrotnie nagrodę francuskiej krytyki muzycznej „La Clef de ResMusica” za płyty z twórczością Tansmana i Chopina, 5 du Diapason za płytę z młodzieńczymi utworami Karola Szymanowskiego, Gramophone Editor’s Choice za nagranie utworów kameralnych Krzysztofa Pendereckiego, Prix de la SACD przyznaną za najlepszą interpretację muzyki współczesnej oraz wyróżnienie „Płyta roku 2017” magazynu Hi-fi za nagrania utworów Beethovena i Szostakowicza. Był wielokrotnie nominowany do Polskich Nagród Fonograficznych FRYDERYK. Jest członkiem Polskiej Akademii Fonograficznej oraz Towarzystwa im. Ferenca Liszta.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

więcej Niedziela, 1 grudnia 2019 godz. 18:00
Koncert bożonarodzeniowy

Koncert bożonarodzeniowy

 40/35/30/(S)

Koncert bożonarodzeniowy

Maciej KUŁAKOWSKI /wiolonczela/

Ruben SILVA /dyrygent/

Chór IUVENTUS CANTANS /przygotowanie chóru dr Tadeusz Formela/

 

W programie:

Arcangelo Corelli - Concerto grosso na Boże Narodzenie

Edward Elgar  - Koncert wiolonczelowy op.85

Kolędy Świata 

 

Maciej KUŁAKOWSKI

Urodzony w 1996 roku w Gdańsku. Grę na wiolonczeli rozpoczął w wieku sześciu lat w klasie wiolonczeli prof. Jadwigi Ewald. Obecnie jest studentem Kronberg Academy w klasie prof. Wolfganga Emanuela Schmidta oraz studentem Akademii Muzycznej im. S Moniuszki w Gdańsku w klasie dr Marcina Zdunika. W latach 2009-2012 kształcił się pod kierunkiem prof. Michaela Flaksmana w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Mannheim.

 

Jest laureatem Konkursu Królowej Elżbiety w Brukseli oraz zdobywcą I nagrody oraz nagrody specjalnej na X Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. W 2014 na Festiwalu Wiolonczelowym w Kronbergu zdobył prestiżową nagrodę "Landgraf von Hessen Preis" dla najlepiej zapowiadającego się wiolonczelisty oraz Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Interpretacji Muzyki XX i XXI wieku w Radziejowicach. W roku 2010, 2012 i 2013 otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz został laureatem konkursu Narodowego Centrum Kultury – Młoda Polska.

 

Koncertował w wielu krajach Europy i świata jako kameralista i solista pod batutą takich dyrygentów jak: Frank Brailey, Eivind Gullberg Jensen, Stéphane Denève, Marek Pijarowski czy Marek Moś. 1 października 2011 roku miał zaszczyt wystąpić na koncercie inaugurującym działalność Europejskiego Centrum Muzyki w Lusławicach pod batutą Maestro Krzysztofa Pendereckiego. Brał udział w wielu kursach muzycznych, gdzie kształcił się m.in. pod kierunkiem takich pedagogów jak Frans Helmerson, Mischa Maisky, Gidon Kremer, Truls Mørk, Gary Hoffman, Philippe Müller, Jens Peter Maintz czy Ivan Monighetti.

W lipcu 2010, 2011 oraz 2014 r. uczestniczył w wielkim międzynarodowym przedsięwzięciu – Morningside Music Bridge w Calgary, gdzie pracował pod kierunkiem wybitnych pedagogów. W 2011 roku w ramach tego kursu wystąpił wraz z Calgary Symphony Orchestra, wykonując Koncert wiolonczelowy h-moll A. Dworzaka i zdobywając drugą nagrodę na konkursie solistów. Zdobył też pierwsze miejsce w konkursie zespołów kameralnych wraz z młodymi artystami z Chin.

 

Maciej aktywnie zajmuje się także muzyką kameralną. Miał przyjemność pracować i występować jako kameralista z takimi muzykami jak: Alfred Brendel, Arnold Steinhardt czy Charles Neidich. W 2015 roku wraz z Triem Klarnetowym z Gdańska zdobył I nagrodę na VII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku a od 2015 roku jest członkiem Tria im. Wiłkomirskich z którym wspólnie nagrał płytę z utworami Antona Arensky'ego dla wytwórni DUX.

 

Gra na wiolonczeli Charlesa Gaillarda z 1867 roku wypożyczanej przez fundację Deutsche Stiftung Musikleben.

więcej Piątek, 20 grudnia 2019 godz. 19:00
Gala SYLWESTROWA 2019

Gala SYLWESTROWA 2019

 150 zł.

Gala SYLWESTROWA 2019

 

Alejandrina VAZQUEZ /sopran/

Oleg LANOVYI /tenor/

Konstantin MAYOROV /taniec/

Tisato ISIKAWA /taniec/

Bartosz OLEJNIK /dyrygent/

Emilia CZEKAŁA /prowadzenie koncertu/

 
Zapraszamy Państwa do spędzenia wieczoru sylwestrowego z naszą Orkiestrą oraz Solistam: Alejandrina Vazquez (sopran) i Oleg Lanovyi (tenor),  którzy wykonają dla Państwa najpiękniejsze piosenki, pieśni, duety, przeboje musicalowe i operetkowe. Dodatkową atrakcją wieczoru będzie występ pary tanecznej: Konstantin Mayorov oraz Tisato Isikawa. Orkiestrę Polskiej Filharmonii "Sinfonia Baltica" im. Wojciecha Kilara poprowadzi Bartosz Olejnik a o szampański humor zadba Emilia Czekała.

 

Alejandrina VAZQUEZ /sopran/

Studiowała na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, na wydziale wokalno - aktorskim, w klasie prof. dr hab. Ewy Iżykowskiej. W 2018r ukończyła uczelnię, otrzymując dyplom magistra sztuki z wyróżnieniem. Tytuł licencjata muzyki z wyróżnieniem otrzymała na Uniwersytecie Baja California w Meksyku (UABC). Była uczestnikiem licznych kursów muzycznych, prowadzonych przez znakomitych pedagogów i artystów takich jak np. Ignacio Clapés'a, Dianna Ruggiero, Halina Nadi, Patricia Craig, Olivera Miljaković, Ewa Iżykowskiej-Lipińskiej i Octavio Aréval'a. Koncertowała we Francji, Hiszpanii, na Kubie, w Rumunii, w Polsce, USA, Austrii i w Meksyku.

Jej repertuar jest bardzo bogaty, obejmując pieśni artystyczne, dzieła muzyki kameralnej, jak również utwory muzyki współczesnej. Śpiewaczka posiada w swoim repertuarze także następujące partie operowe: Bastian w "Bastián i Bastiana", Serpina w "La Serva Padrona", Siostra Genovieva i Siostra Dolcina w "Sour Angelica", Lauretta w "Gianni Schichi" , Anita "Anicie", Fiordiligi w "Cosí fan tutte", Violetta Valery w “La Traviata”, Rosario w “Goyescas” i Lucia w Lucia di Lammermoor. Koncerty z jej udziałem były transmitowane m.in. przez Radio UNAM 95.9FM (Radio Narodowego Uniwersytetu Meksyku) oraz Radio Meksykańskiego Instytutu Opus 94FM. Artystka pracowała z takimi dyrygentami i orkiestrami, jak np.: Francisco Savín (Orkiestra Symfoniczna Narodowego Konserwatorium Muzycznego), Srba Dinic (Orkiestra Symfoniczna Ministerstwa Marynarki Wojennej), David Rodríguez De La Peña (Orkiestra Symfoniczna Uniwersytetu Autonomicznego Baja California), Kurt Sprenger (Fort Worth Symphony Orchestra), Marco Balderi (Orchestra Festivalului Darclée), Adam Klocek, Hermann Breuer (Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej), Bartosz Żurakowski (Orkiestra Kameralna Filharmonii Sudeckiej), Marek Wroniszewski (Orkiestra Symfoniczna UMFC), Jan Miłosz Zarzycki i Ruben Silva (Filharmonia Kameralna i.m. Witolda Lutosławskiego w Łomży).

Alejandrina Vázquez wielokrotnie brała udział jako solistka w prapremierach dzieł współczesnej muzyki meksykańskiej takich kompozytorów jak: Santos Cota, Félix Mora, David Rodríguez, Enrique González Medina, Venus Rey Jr i Bryan Banks. Obsadzona w partii tytułowej śpiewała w światowej prapremierze opery "Anita" Melesio Morales'a, tłumaczonej na język hiszpański (oryginalnie dzieło zostało napisane w języku włoskim). Producentem tego wykonania był Narodowy Instytut Sztuk Pięknych, a partię instrumentalną wykonała Orkiestra Ministerstwa Marynarki Wojennej Meksyku.

Śpiewaczka dokonała także szeregu nagrań. Należą do nich płyty CD "Las Divas" (2011), "Las Divas Sinfónico" (2015) z oryginalnymi dziełami David'a Rodríguez'a De La Peña oraz "Bachianas Mexicanas 1 y 2" (2016) Venus Rey Jr, dostępne na głównych muzycznych platformach cyfrowych jako Spotify oraz iTunes.

Artystka została także uhonorowana licznymi nagrodami na konkursach wokalnych: finalistka na Międzynarodowym Festiwalu i Konkursie Wokalnym w Hariclea Darclée w Braila w Rumunii (2017), I Wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Viva Calisia, w Kaliszu (2018) oraz Nagroda Secjalna – Zaproszenie na koncert w ramach XII- go Międzynarowego Festiwalu Muzyki Organowej w Kaliszu w 2019.

Obecnie Alejandrina Vázquez mieszka w Warszawie, występuje w Polsce i innych krajach regionu. Obecnie artystka robi doktorat w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.

 

Oleg LANOVYI /tenor/

W 2007 r. ukończył Wyższą Szkołę Kultury im. Terebowlińskiego (klasa M. Mechnik). W 2009 roku ukończył Narodowy Uniwersytet Pedagogiczny w Tarnopolu im. Wołodymyra Hnatiuka (klasa B. Iwanokiewa). W 2013 roku ukończył Lwowską Narodową Akademię Muzyczną im. M. Lysenko (klasa V. Ignatenko).

Laureat wielu konkursów muzycznych i festiwali, m. in.:

I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Solistów - Wokaliści „Sztuka XXI wieku” (Vorzel, 2011), I nagroda na III Otwartym Ogólnoukraińskim Konkursie dla młodych wokalistów im. Teodora Teren-Juszczywa (Lwów, 2010), Stypendium Wagnera 2015

Śpiewak posiada w swoim repertuarze także następujące partie operowe: Nemorino - G. Donizetti „Love Drink”, Tamino - V.-A. Mozart „Czarodziejski flet”, Ottawa - V.A.Mozart „Don Juan”, Hrabia Almaviva - D. Rossini, „Cyrulik sewilski”, Alfred J. Strauss „Zemsta Nietoperza”, Brios - F. Lehard „Merry Widow”, Ottokar - J. Strauss „Baron cygański”, Andrew - S. Gulak-Artemovsky "Zaporozets the Danube", Vera Tetervakovsky - M. Lysenko „Natalka Poltavka”, Parpinhoel - D. Puccini „Bohemia”, Beppo - R. Leokavallo „Pajace”, Selich-Agha - S. Gulak-Artemovsky „Zaporozhetsy po Dunaju”, Spoleta - D. Puccini „Tosca”, Remendado - Jean Bizet „Carmen” Gaston - D. Verdi „Traviata”, Prince - A. Spadavecchia „Kopciuszek”, Goro - D.Puchchini „Madame Butterfly”.

 

Więcej o artyście :

https://www.youtube.com/watch?v=q4n-mwkGV78

 

https://opera.lviv.ua/pl/personel/oleg-lanovyj/

 

Konstantin MAYOROV /taniec/

Zasłużony artysta ukrainy: solista w Narodowym Teatrze Opery i Baletu we Lwowie, Odessie, Kijowie.

 

Tisato ISIKAWA /taniec/

Japonia, artystka Narodowego Teatru Opery i Baletu w Tokio, Odessie i Kijowie.

 

Bartosz OLEJNIK /dyrygent/

Urodzony w rodzinie pokoleniowo związanej z muzyką. W trakcie swojego kształcenia artystycznego wielokrotnie wyróżniany i nagradzany. Swój warsztat dyrygencki kształcił w kraju jak i za granicą. Czerpał wiedzę między innymi od Zygmunta Rycherta, Piotra Wajraka, Vladimira Kiradjieva, Warcisława Kunca, Rubena Silvy, Marcello Roty i Donato Renzettiego. W dziedzinie dyrygentury współpracuje z Operą Na Zamku w Szczecinie, Operą Bałtycką w Gdańsku, Capella Bydgostiensis, Polską Filharmonią Sinfonia Baltica w Słupsku, Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej, którą w 2017 roku przygotował do koncertu z Andrea Bocellim oraz Ogólnopolską Orkiestrą Lekarzy. W listopadzie 2019 r. obejmie kierownictwo muzyczne nad operą Flis Stanisława Moniuszki w reżyserii Michała Znanieckiego, która zostanie wystawiona podczas festiwalu Opera Tigre w Argentynie.

 

 

Emilia CZEKAŁA /prowadzenie koncertu/

Wokalistka, konferansjer, flecistka. O jej wszechstronnych zainteresowaniach może świadczyć fakt, że z wyróżnieniem ukończyła filmoznawstwo oraz język niemiecki na brytyjskiej uczelni The University of Hull. Po powrocie do kraju to muzyka stała się najważniejsza: podjęła studia na kierunku wokalistyka jazzowa na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy pod kierunkiem prof. Joanny Zagdańskiej. Odnosi także sukcesy jako konferansjer – od wielu lat prowadzi koncerty Orkiestry im. Johanna Straussa (Orkiestry Symfoników Bydgoskich), której obecnie jest dyrektorem. Konferansjerkę prowadzi nie tylko po polsku, ale także po angielsku, współpracowała w tym zakresie z Filharmonią Pomorską, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną czy Filharmonią Sudecką zyskując znakomite recenzje  i opinie słuchaczy. Jesienią 2016 roku stworzyła swój video-blog osobisty „Ema mówi”, gdzie realizuje swoje pasje mówiąc o muzyce. Tworzy własne projekty muzyczne, daje recitale, jest autorką projektu Cafe Bodo, w którym wciela się w Hankę Ordonównę. Występowała u boku takich artystów jak Mateusz Ziółko, Tadeusz Seibert, Michał Grobelny, Krzysztof Iwaneczko, Irena Santor, Zbigniew Górny czy Jacek Wójcicki, a także śpiewała w zespole Singin’ Birds.

 

więcej Wtorek, 31 grudnia 2019 godz. 20:00