Sinfonia Baltica
Polska Filharmonia Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara

Solisti

Piątek, 23 marca 2018 godz. 19:00

Wykonawcy:

Solisti

Agnieszka Adamczak-Hutek - sopran

Voytek Soko - tenor

Miłosz Gałaj - tenor

Jerzy Wołosiuk - dyrygent

Orkiestra PF "Sinfonia Baltica"

 

Zespół Solisti przedstawi przeboje musicalowe, m.in. z West Side Story Bernesteina i Phantom of the Opera Webbera oraz popularne pieśni hiszpańskie i neapolitańskie. W wykonaniu orkiestry usłyszymy wiązankę instrumentalną z serii filmowej o Jamesie Bondzie w symfonicznej aranżacji.  Zabrzmią także dwa utwory pochodzące z filmów o Agencie 007: Skyfall i Writings on the Wall. Będą także arie operowe i przeboje muzyki pop z repertuaru m.in. Franka Sinatry i Leonarda Cohena. 

 

VOYTEK SOKO-SOKOLNICKI

Jest artystą niezależnym, który oprócz Akademii Muzycznej w Poznaniu, ukończył Akademię Sztuk Pięknych w Łodzi i klasę saksofonu w Wałbrzychu. Nieustannie rozwija się jako śpiewak operowy, producent i reżyser wydarzeń artystycznych. Zadebiutował główną partią w operze L. Bernsteina Candidew Teatro del Giglio we włoskim mieście Lucca. Tę partię wykonał w premierowych spektaklach m.in. w Teatro Alghieri (Ravenna), Teatro Goldoni (Livorno), Teatro Verdi (Pisa) oraz w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Za tę rolę zdobył nagrodę im. Jana Kiepury
 za najlepszy Debiut Roku 2010.

W 2013 roku został zwycięzcą XV Wielkiego Turnieju Tenorów organizowanego przez Operę na Zamku w Szczecinie. W 2015 roku zadebiutował w repertuarze dramatycznym jako Canio w PagliacciR. Leoncavallo oraz Turiddu w Cavaleria rusticana P. Mascagniego w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Współpracuje z wieloma filharmoniami i teatrami w Polsce oraz za granicami kraju. W 2017 roku został zwycięzcą III Bitwy Tenorów na Róże, która była transmitowana przez TVP2 i TVP Polonia do wielu krajów na całym świecie.

Kariera koncertowa rozpoczęła się w 2015 roku i od tego czasu miał przyjemność występować niemalże na wszystkich scenach filharmonii w Polsce, a także w Toronto (Canada), Baden-Baden (Niemcy) i Chicago (USA).

 
AGNIESZKA ADAMCZAK-HUTEK 
Laureatka konkursu Hans Gabor Belvedere w Wiedniu. Występowała na polskich scenach operowych m.in. w Łodzi, Gdańsku, Szczecinie i Poznaniu oraz na międzynarodowych m.in. w Opernhaus Zurich i Opera de Oviedo. Wystęuje w warszawskim Och- Teatrze u boku Krystyny Jandy w spektaklu Maria Callas Masterclass Terrence McNally.
 
MIŁOSZ GAŁAJ

Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku. Wykształcony w dwóch specjalnościach śpiewu solowego oraz musicalu.
Jako aktor debiutował w 2009 r. w Zmierzchu Bogów wg L. Viscontiego w reż. Grzegorza Wiśniewskiego na scenie Teatru Wybrzeże w Gdańsku. Spektakl gościł w Łodzi na XVII Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych oraz w stolicy na 31. Warszawskich Spotkaniach Teatralnych. Zmierzch Bogów został zarejestrowany przez TVP Kultura w maju 2011 r.

W pierwszych latach swej artystycznej działalności występował w partiach barytonowych, jako Slook w La Cambiale di Matrimonio G. Rossiniego w Operze Bałtyckiej, Michele w Il Tabarro oraz tytułowy Gianni SchicchiG. Pucciniego na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej. W miarę dojrzewania głosu i rozwijania możliwości wokalnych artysta coraz śmielej sięga po repertuar tenorowy. W 2016 r. zadebiutował w roli Edwina w operetce Księżniczka czardasza w Poznaniu. Ponadto ma za sobą debiut reżyserski – musical Fame(Mazowiecki Teatr Muzyczny, sezon 2015/16).

Za osiągnięcia w twórczości artystycznej otrzymał Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od października 2013 r. jest asystentem przy Katedrze Wokalistyki i Zakładzie Musicalu swojej Alma Mater.

 

JERZY WOŁOSIUK


Urodził się w 1981 roku w Lublinie. W roku 2005 ukończył studia na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej im. F. Chopina, w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej prof. Szymona Kawalli (dyplom z wyróżnieniem). Umiejętności dyrygenckie rozwijał podczas kursów mistrzowskich prowadzonych przez Bruno Weila, Kurta Masura i Zoltána Peskó. Był stypendystą Prezydenta Miasta Lublina oraz Ministerstwa Kultury.
Dyrygował i współpracował z wieloma orkiestrami w kraju i za granicą. Jest fundatorem i prezesem Fundacji Operalnia, zajmującej się promocją muzyki klasycznej, ze szczególnym uwzględnieniem kameralnej opery współczesnej. Brał udział w międzynarodowych konkursach dyrygenckich w Orvieto, Spoleto (Włochy) oraz w Madrycie (Hiszpania). W 2010 r. był finalistą Międzynarodowego Konkursu dla Młodych Dyrygentów Operowych w Spoleto we Włoszech.
W latach 2006–2013 pracował w Operze Nova w Bydgoszczy, początkowo jako asystent dyrygenta, a później jako dyrygent. W Operze Nova poprowadził ponad 200 spektakli operowych, baletowych, operetkowych i musicalowych, m.in. „Trubadura” Verdiego, „Cyrulika sewilskiego” Rossiniego, „Napój miłosny” Donizettiego, „Czarodziejski flet” Mozarta, „Barona cygańskiego” Straussa, „Krainę uśmiechu” Lehara, „My Fair Lady” Loewego/Lernera, „Pana Twardowskiego” Różyckiego. Pod jego kierownictwem muzycznym odbyły się premiery opery baśniowej „Jaś i Małgosia” Humperdincka (2008 r.) oraz baletu „Sen nocy letniej” do muzyki Mendelssohna (2011 r.).
Od marca 2013 r. związany z Operą na Zamku w Szczecinie, początkowo jako kierownik muzyczny, a od października 2014 r. jako dyrektor artystyczny. Wraz z zespołem orkiestry Opery na Zamku nagrał płyty CD z muzyką Witolda Lutosławskiego do spektaklu baletowego „Ogniwa” oraz z „Alicją w Krainie Czarów” Przemysława Zycha. W sezonie 2013/2014 prowadził następujące pozycje z repertuaru Opery na Zamku: „Eugeniusz Oniegin” Czajkowskiego, „Robinson Crusoe” Offenbacha, „Zemsta nietoperza” Straussa, „Odcienie namiętności” – balet do muzyki de Falli i Szczedrina. Sprawował kierownictwo muzyczne nad premierami baletów „Ogniwa. Wieczór nowych choreografii do muzyki W. Lutosławskiego”, „Dzieje grzechu” do muzyki Karłowicza, „Alicja w Krainie Czarów” Przemysława Zycha (światowa prapremiera), „Polowanie na czarownice” Cathy Marston, Dziadek do orzechów Piotra Czajkowskiego, dziecięcej opery kameralnej Jerzego Kornowicza „Historia najmniej prawdopodobna” (światowa prapremiera), operetki „Hrabina Marica” Emmericha Kálmána oraz opery kameralnej „The Turn of the Screw (Dokręcanie śruby)” Benjamina Brittena (pierwsza polska inscenizacja). 

Bilety: 40/35 zł