Koncert Karnawałowy. CZAR OPERETKI

24 stycznia 2020 r. godz. 19:00
Bilety 65 zł

CZAR OPERETKI”

Hity operetkowe ale i niezwykle piękne arie, duety i sceny grupowe z mniej znanych operetek. Fragmenty z takich utworów scenicznych jak m.in. Bajadera i Księżniczka cyrkówka Kalmana, Bal w Sawoyu Abrahama, Dama od Maxima Sielickiego, czy Miłość Szejka Mariana Lidy i wiele, wiele innych.

„Ten wybór i znakomite wykonanie spowodowały, że publiczność nie chciała wypuścić artystów ze sceny. Owacja na stojąco zmusiła występujących do wielu bisów. Był to piękny wieczór, pełen doskonałej muzyki i wspaniałej zabawy” (redaktor: Agnieszka Malatyńska)

 

Udział biorą:

Bogumiła DZIEL-WAWROWSKA /sopran/

Katarzyna LASKOWSKA /sopran/

Piotr RAFAŁKO /tenor/

Grzegorz Piotr KOŁODZIEJ /baryton/

Rubena SILVA /dyrygent/

Daniel KLUSEK /słowo o muzyce/ 

 

Bogumiła Dziel-Wawrowska

Sopran. W roku 2004 ukończyła z wyróżnieniem studia wokalne w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności doskonaliła na wielu zagranicznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez znakomitych pedagogów. Jest laureatką wielu konkursów. W 2002 roku otrzymała II nagrodę Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Muzyków im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach, w 2008 roku III nagrodę Ogólnopolskiego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie. Na scenie zadebiutowała jeszcze w czasie studiów, wcielając się w rolę Hrabiny w Weselu Figara Wolfganga Amadeusza Mozarta. Od tego czasu regularnie występuje w spektaklach operowych i galach koncertowych w kraju i za granicą (Niemcy, Austria, Holandia, Luxemburg, Szwajcaria, Francja, Czechy, Dania, Szwecja, Białoruś, Ukraina). Artystka występuje także w repertuarze kameralnym oraz licznych koncertach oratoryjnych i symfonicznych podczas międzynarodowych festiwali. W sezonie 2007/2008 występowała w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie, a od marca 2009 roku współpracuje z Teatrem Muzycznym w Łodzi. Kreowała główne role w następujących przedstawieniach: Cyrulik Sewilski Gioachina Rossiniego, Straszny dwór i Verbum nobile Stanisława Moniuszki, Skrzypek na dachu Jerry’ego Bocka, Wesoła wdówka Ferenca Lehára, Księżniczka czardasza Imre Kálmána. Wielokrotnie nagrywała dla Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. 

Katarzyna Laskowska

W latach 1995-2001, studiowała śpiew (sopran liryczny), u Pani prof. Janiny Skalik – wybitnej śpiewaczki i wieloletniego dziekana Akademii Muzycznej w Warszawie. W ramach dokształcania, brała udział w kursach mistrzowskich, prowadzonych przez wybitnych śpiewaków: p.Karczykowskiego, p. Panerai’a, p. Riciarelli.

Na scenie zadebiutowała jeszcze w czasie studiów, wcielając się w rolę Małgosi w op. „Jaś i Małgosia” Humperdincka, z którym odbyła tournée po Niemczech.

W 2004r. została laureatką pierwszego miejsca w ogólnopolskim konkursie „Polska Muzyka Wokalna”.

Brała udział w spektaklach operowych i galach koncertowych w kraju i za granicą : Włochy, Niemcy, Anglia, Francja , Hiszpania, Praga (Opera Praska – partia Louisy z op. „Louisa” Charpentiera), Szwajcaria, Słowacja. Współpracowała również ze scenami operetkowymi: z Operą Krakowską (”Wesoła Wdówka”), a od roku 2007r. z Operetką w Warszawie. Współpracuje z wieloma uznanymi filharmoniami, dyrygentami, orkiestrami, kompozytorami (głównie muzyki filmowej). Szczególnie cenna dla śpiewaczki jest współpraca z Michałem Lorencem, z którym nagrała muzykę m.in. do spektaklu „Irlandzkie Historie” dla Teatru im. Jaracza w Łodzi) oraz na zaproszenie kompozytora, brała udział w Europejskim Festiwalu Muzyki Filmowej.

Artystka nagrała płytę wydawnictwa Warner Classics, z towarzyszeniem London Symphony Orchestra, a samo nagranie orkiestry zostało zrealizowane w jednym z najsłynniejszych studiów nagraniowych – Abbey Road w Londynie. LSO w studio Abbey Road poprowadził brytyjski dyrygent Lee Reynolds.

 

Piotr Rafałko

Absolwent Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Kazimierza Pustelaka. Umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich Ernsta Haefligera, Sylvii Geszty i Mariany Nicolesco. Laureat konkursów w Dusznikach-Zdroju i Braili (Rumunia). Występował na wielu festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą. Do najbardziej prestiżowych należy zaliczyć koncert inaugurujący 38 Muzyczny Festiwal W Łańcucie, gdzie razem z Ewą Podleś i Cyprianem Katsarisem wykonał „Pieśń o Ziemi” Mahlera, 14 Międzynarodowy Festiwal Muzyczny w Davos (Szwajcaria), I Europäische Herbstakademie - Essen (partia tytułowa w „Orfeuszu” Monteverdiego) i 45 Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, gdzie wziął udział w pierwszym wykonaniu opery kameralnej Osvaldasa Balakauskasa „La lointaine”. Na scenie operowej debiutował w „Krakowiakach i Góralach” w Teatrze Wielkim w Poznaniu i Operze Narodowej w Warszawie(„Król Roger” Szymanowskiego, „Wesoła wdówka” Lehara). Śpiewał w teatrach operowych w Niemczech (Lubeka, Passau). Spośród wykonanych partii operowych najważniejsze to: Don Ottavio („Don Giovanni” Mozarta) Grimoaldo („Rodelinda” Haendla), Camille de Rosillon („Die lustige Witwe” Lehara) oraz Erzähler („The Rape of Lucretia” Brittena). Przez kilka sezonów solista Warszawskiej Opery Kameralnej. Jest również solistą Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego.
Chętnie sięga do repertuaru rozrywkowego. Regularnie współpracuje z aranżerem i dyrygentem Janem Walczyńskim, pod którego kierownictwem wykonuje światowe standardy rozrywkowe i jazzowe. Jest też solistą zespołu alTango!, z którym od lat występuje w kraju i za granicą śpiewając zarówno przedwojenne jak i współczesne światowe przeboje tangowe.

 

Grzegorz Piotr Kołodziej


Ukończył Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Ryszarda Minkiewicza (dyplom z wyróżnieniem). Naukę śpiewu rozpoczął w Państwowym Zespole Pieśni i Tańca „Śląsk”, a kontynuował w Studiu Wokalno-Aktorskim im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Posiada stopień doktora sztuki muzycznej uzyskany w UMFC w Warszawie.
Jest laureatem Nagrody Specjalnej za najlepsze wykonanie utworu polskiego na VIII Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (1999), a także Nagrody Głównej w postaci recitalu w Londynie w pierwszej edycji Muzycznego Forum Młodych Gdańsk, 2005. Uczestniczył w licznych wokalnych kursach mistrzowskich, był stypendystą Prezydenta Miasta Gdańska. Debiutował jako student, wykonując Stabat Mater J. Haydna pod batutą M. J. Błaszczyka. Operowym debiutem artysty była partia Figara w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego na deskach Opery Bałtyckiej w 1999, poprzedzona rolą tytułową w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego w przedstawieniu dyplomowym na tej samej scenie. 
Współpracował m.in. z Operą Bałtycką, Krakowską, Wrocławską, Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Orkiestrą Symfoniczną Izmiru (Turcja), Cappellą Gedanensis, Polską Filharmonią „Synfonia Baltica”, Teatrami Muzycznymi w Gdyni, Łodzi i w Lublinie. Koncertował w kraju i za granicą pod batutą wybitnych dyrygentów. W 2002 przy okazji realizacji opery Cosi fan tutte W. A. Mozarta zorganizowanej przez Opera Island (współpraca Opera Covent Garden i Nordisk TV) pracował z Jonathanem Millerem z Royal Opera House w Londynie. W jego repertuarze, oprócz wielu kreacji z oper i operetek, znajdują się utwory kaszubskie (płyta z Pieśniami Kaszub Południowych). Jest również cenionym wykładowcą w Katedrze Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, prowadząc zajęcia emisji i impostacji głosu mówionego.